Grafiklag i Battlefield: Vietnam

Spil d.  18. marts. 2004, skrevet af WizzD
Vist: 559 gange.

WizzD
 
Superbruger
Tilføjet:
18-03-2004 21:21:57
Svar/Indlæg:
55/13
Hejsa

Endelig udkom Battlefield Vietnam... men.....

Det er som om at grafikken hakker - både i single- og multiplayer?? Min maskine er P4 2,4 + 1GB ram + 9800Pro så den burde ikke hakke!
Jeg har talt med andre på forskellige servere og de oplever det samme.

Jeg har hørt om et grafiklag-fix, nogen der kender noget til det?

Arberg
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2004 21:40:59
Svar/Indlæg:
134/33
Prøv at sætte lydkvalliteten ned.....det skulle gerne hjælpe på problemmet..




epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2004 21:43:02
Svar/Indlæg:
3329/182
Grafiklag....

Lag = dårlige pingtider og fordi forbindelsen ikke kan følge med

Hakke = du har en rådden computer og trænger til opgradering....

Hvornår lærer folk det ?:(



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2004 21:46:25
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Tænkte netop det samme...



K32A
 
Superbruger
Tilføjet:
18-03-2004 22:27:02
Svar/Indlæg:
231/13
Jeg har selv spillet og hos mig køre det absolut uden nogle former for problemer. 110% flydende. Med et GF4 ti4200 :e



iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2004 22:31:38
Svar/Indlæg:
4954/69
#2+3 SKAL i absolut blive ved med at sige det samme og det samme igen.. er snart træt af det.. i ved jo godt hvad det betyder når han siger "grafiklag" så det NOK ikke netlag i skal svare på!!!



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2004 22:40:38
Svar/Indlæg:
3329/182
#5 Fald da ned på jorden igen - ingen grund til at blive ophidset. Ved at skrive "grafiklag" i overskriften vil han lave en fejl som ikke altid for ledt de rette mennesker hen til hans tråd... Så det er egentlig en hjælp for ham selv. :i

Og samtidig er det måske muligt at få det banket ind i hovederne på nogle andre.



iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2004 22:42:33
Svar/Indlæg:
4954/69
Jamen jeg tror snart alle mennesker i hele verden har set det :l

Har kun været her en måned eller noget, og har set over 10 tråde hvor det bliver skrevet i .. derfor jeg liige...

Check bla. tråd om nyt gfx kort på forsiden..



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2004 22:46:49
Svar/Indlæg:
3329/182
#7 Ja men nogen gange skal ting også siges 20 gange før folk får fat i det....

Men hvis du har det skidt med det så spring da posten over og læs den næste i rækken.

Back to da subject.....



iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2004 22:51:02
Svar/Indlæg:
4954/69
#8 eller måske bliver det sagt for meget ;) well glem det..



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2004 22:52:21
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #8

Takker.

-> iDleR

Jeg undskylder da mange gange, hvis jeg på nogen måde har fornærmet dig og dine nærmeste ved at prøve på at lære nogle mennesker at holde styr på begreberne. ;)

-> #0

Hva' med updates, drivere, patches og andet? Du har ikke fundet noget der referere til at noget i dit system på nogen måde skulle konflikte?

Jeg har et forslag, men er ikke sikker.

BF enginen har vistnok den samme "skygge"-motor som Q3 motoren. Du må ikke hænge mig op på det, men jeg oplevede i Jedi Acadamy, at når jeg slog alt i skygger til, så hakkede det i selv 640x480x16 med min. i ALT. På mit Radeon 9800np@pro. Da jeg slog det fra kunne jeg spille i 1280x1024x31 med max. i ALT.

Prøv lige at leg lidt med indstillingerne inde i selve spillet. Jeg tvivler på at det er noget som AA og AF der er problemet. Prøv hellere at se om ikke selve grafikmotoren konflikter. Det kunne jo netop være svaret på hvorfor nVidia (geforce4 Ti4200) kortet ikke havde problemer...



iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2004 22:54:27
Svar/Indlæg:
4954/69
#10 Nej men jeg kan citere fra #8 "Men hvis du har det skidt med det så spring da posten over og læs den næste i rækken." Hvis i bare skal skrive at lag er det og hak er det så spring da posten over og gå videre.. simpelt..



Anonym202187141154
 
Moderator
Tilføjet:
18-03-2004 22:57:38
Svar/Indlæg:
1767/90
Slap nu lige lidt af ik.....

#0 Sørg for at opdatere ALT hvad du kan af drivers osv osv osv....



Ra4dvNissen
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2004 23:10:49
Svar/Indlæg:
206/26
gi da spillet en chance !! det er da lige udkommet idag :e



Anonym202187141154
 
Moderator
Tilføjet:
18-03-2004 23:16:19
Svar/Indlæg:
1767/90
Der er sikkert nogle bugs i det ;) - De skal lige have tid til at optimere det og dog? de har laaaaaaaang tid til det :P



nik.dk
 
Superbruger
Tilføjet:
18-03-2004 23:19:17
Svar/Indlæg:
196/6
Du skal bare slukke alt hvad du har kørenede nede i højre hjørne så kommer det til at kører flydent, sådan mere eller mindre, det halp på min maskine.



ZeroHerO
 
Superbruger
Tilføjet:
18-03-2004 23:42:53
Svar/Indlæg:
166/16
#2og #3 nu er det jo ikke alle der er vild gode til det med hvilke udtryk der er korrekte.

Og selvom man måske ikke bruge de rigtige udtryk/begreber fortjener man vel den hjælp man kan få.


ZeroHerO



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2004 23:54:05
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #16

Læs #10

Måske var der netop også en pointe i netop at belyse, at folk af og til bruger de forkerte termer i forskellige sammenhænge.

Dermed kunne #0 have valgt at formulere sit oplæg lidt anderledes. Ikke desto mindre er vi nået frem til en enighed om, at "laggen" og "hakken" ikke er det samme.
Jeg mener ikke, at der er yderligere belæg for at diskutere netop dét anliggende her, da #0 har fået et sagligt svar fra undertegnede.

Han siger selv at det ikke kan passe at det burde hakke. Han får senere hen et svar om, at det evt. kunne være en software-fejl, eller ikke andet end et lille stykke softwar der skulle kunne hjælpe ham.

Ærligt: Jeg kender ikke til programmet. Men jeg har heller ikke tidligere end nu, benævnt noget som helst ang. laggen og hakken. Det er et angreb som jeg ikke vil finde mig i.
Hvis jeg hver gang jeg så en "fejl" skulle rette på folk, så ville der jo nærmest ikke være andet at lave i dette forum, da folk aldrig skriver 100% korrekt. Det er ikke noget jeg gider at hænge mig i, men at se folk gang på gang bruge de forkerte termer... well, det er blevet debatteret MANGE gange før, og jeg gider ikke at bevæge mig ind i en længere debat med nogen. Det kan simpelthen ikke betale sig, for man taler for døve øren.

Måske er det lige så latterligt at man skal finde sig i folk der fejlfortolker og bruger forkerte ord i forkerte sammenhænge. Det skal jeg ikke kunne sige, men nogle gang bliver jeg lidt irriteret og er altså nødt til at ytre mig. Mit indlæg i #3 har aldrig på nogen måde været ment bebrejdende eller som et personligt angreb på #0. Det var blot ment som en kommentar til #2's generelle hentydning til hvad vi netop diskuterer lige nu.

Jeg har givet et sagligt svar, og forventer ikke en længere redegørelse for hvor relevant dette er for #0's indlæg. Der blev sagt stop på et tidligere tidspunkt, men det blev taget op igen.

Nu siger jeg "stop", og så diskuterer vi det ikke længere.

Har du udstående med mig ZeroHerO, så klarer vi det over beskedsystemet. Der er ingen grund til at drage en diskussion ind i dette post.

-> #0

Undskyld for off-topic :r



p0nk_DK
 
Superbruger
Tilføjet:
19-03-2004 00:07:24
Svar/Indlæg:
316/21
epi^zepto ... du slapper bare fuldstændigt af! og det er NU! :e

kan ikke lige huske hva det var jeg ville skrive.... kommer nok på den en anden dag!





iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2004 00:24:25
Svar/Indlæg:
4954/69
#17 Den er jeg med på.. syntes bare i skulle have det at vide ;)



Bageren
 
Superbruger
Tilføjet:
19-03-2004 04:11:40
Svar/Indlæg:
10/1
http://www.ati.com/support/dri...

:i :i :i


ellers køb et gf kort :p :p :p



Bageren
 
Superbruger
Tilføjet:
19-03-2004 04:12:57
Svar/Indlæg:
10/1


TorQue
 
Superbruger
Tilføjet:
19-03-2004 08:02:17
Svar/Indlæg:
235/13
LAG: (HTTP://www.dictionary.com )

v. lagged, lag·ging, lags
v. intr.
To fail to keep up a pace; straggle.
To proceed or develop with comparative slowness: The electric current lags behind the voltage.
To fail, weaken, or slacken gradually; flag.
Games. To determine the order of play in billiards by successively hitting the cue ball against the end rail, the ball rebounding closest to the head rail indicating the player to shoot first.

v. tr.
To cause to hang back or fall behind.
To shoot, throw, or pitch (a coin, for example) at a mark.

n.
The act, process, or condition of lagging.
One that lags.
A condition of slowness or retardation.

The extent or duration of lagging: "He wondered darkly at how great a lag there was between his thinking and his actions" (Thomas Wolfe).
An interval between events or phenomena considered together.

Dermed har vi vidst fået slået fast hvad lag betyder!
Lag betyder forsinkelse.. slet og ret! OG graffik hakkeri KAN beskrives som forsinkelse da det rent faktisk er det der sker.
At ens GFX ikke kan følge med og derfer render "forkert" i forhold til de man fysisk ser på skærmen.

At sammenligne et engelsk ord med et Dansk lag/hakken
og samtidigt forsøge at forsvare det i indtil flere på hinanden følgende poster, er vel nok udtryk for "lag" i hovedet.

Ydermere vil jeg gerne tilføje at den korekte term for problemer med grafikken MÅ være "at den hakker" da der under ingen omstændigheder kan blive tale om billigelse af Engelske ord i det danske vocabulatorium, fra min side.

Med andre ord;
Hvis du ikke har andet at give dig til, end at sidde og "give andre tørt på" når de ikke benytter de korekte termer,
Og derved forsøger at ophæve dig selv til vidende udi det kombinerede dank/engelske sprog.
Så gør os alle en tjeneste, og funder dine udsagn på fakta, istedet for mundlort.
det du gør, er som de siger i USA

" if u cant dazzle them with your intelligence, babble them with your bullshit " :e :e

Back to topic:

Jeg aner intet om ... hvad var det spørgsmålet var igen??
:e



Wise
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2004 08:06:47
Svar/Indlæg:
1604/60
Hvad er lag ? ;)

Troede bare det var noget man havde inden man lavede volt-mod på sit GFX :e

Ej det kan måske være dårlig kode, ligesom i Generals. Vi sad fire mand i weekenden og skulle game lidt i det spil, men kunne ikke køre det i 1024*768 uden det var i 3fps, og den mindste maskine var en 3.0 P4 med 1GB ram Dual mode og et 9800pro !!

Så det kan vist ske i alle spil, hvis skribenten af det ikke optimere koden bare lidt....