kabelnettet.dk

Diverse d.  18. marts. 2004, skrevet af Occam
Vist: 1397 gange.

Occam
 
Superbruger
Tilføjet:
18-03-2004 22:17:27
Svar/Indlæg:
34/9
I min andelsboligforening skal vi på mandag stemme om hvorvidt vi vil have indlagt en 2mbit linje til hver lejlighed for 49,- om måneden. Det lyder jo dejligt, men jeg ville gerne høre om der var nogen der havde gode/dårlige erfaringer med firmaet, kabelnettet.dk?

Forbindelsen foregår via en antenne til dem, og der er også telefonabonnement for 30,- om måneden med i prisen.



Klabautermanden
 
Superbruger
Tilføjet:
18-03-2004 22:33:25
Svar/Indlæg:
194/13
en af mine venner har net hos dem. han har en lyslederforbindelse og den kører meget stabilt og han er yderst tilfreds..



#2
OO
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2004 06:55:19
Svar/Indlæg:
129/8
Har været på kabelnettet.dk siden sidste sommer, og det har jo været en genial oplevelse til pengene..

Dog skal der ikke meget til at ødelægge oplevelsen, såsom en idiot der har en ftp kørende for fulde gardiner, eller som sidder og suger gamle 80'er rock video og mere til ned for fulde gardiner..

Support er meget meget hullet og mangelfuld, for ikke at sige ringe i verdensklasse, men hvad kan man forlange for 49.- :)



Glubs
 
Superbruger
Tilføjet:
19-03-2004 10:10:36
Svar/Indlæg:
41/13
De tilbyder vist også fast-nettelefoni over internettet u. abbonnementudgifter...
Nogen, der kender denne service?
& hvor man skal bo, for at kunne "komme på"?



Hunden
 
Superbruger
Tilføjet:
30-03-2004 23:57:11
Svar/Indlæg:
406/19
Vil lige nævne at DRs Kontant her til aften har vist et indslag omkring kabelnettet.dk og nogle RET utrilfredse beboere.

Så vidt jeg ved kan afsnittet ses på deres hjemmeside:
www.dr.dk/kontant

Prøv at se det - som sagt var der nogle RET utrilfredse beborer... :00



Aphix
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2004 00:01:17
Svar/Indlæg:
1494/10
#10 Ja det kørte sq ikke alt for godt det net. Nogen af dem kunne jo ikke engang komme på nettet :P

Skod udbyder!



ZharK
 
Superbruger
Tilføjet:
31-03-2004 00:09:49
Svar/Indlæg:
130/17
Dere problem er nok at de lover store forbindelser... (ja tak :D ) men f.eks. en 10MBiT antenne forbindelse til 20 bruger (bare ekls. ) kan ikek komme til at køre stabilt da de ikke delerlijen op pr. person.. det er deres problem.. da nogle folk henter ting fra nettet og som så altid vil overbyrde lijen da det er en stabil stream......



Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2004 00:23:38
Svar/Indlæg:
1268/80
Zhark prøv at læse den test som kontant lavede i 2 boligforeninger.

Vi skal snakke om kabelnettet i min boligforening her den 15 april, og jeg vil da bestemt informere de hovedinvolverede personer omkring denne test, så vi ikke "køber katten i sækken"



dkkarli
 
Superbruger
Tilføjet:
31-03-2004 02:49:14
Svar/Indlæg:
12/3
Hvad er det dog for et primitiv selskab.
:x :x :x

Når deres egne forbindelser fra kunderne til selskabet egen servere langtfra kan køre de hastigheder de har solgt til folk :x

Deres metoder med at alle deler den samlede båndbrede er ikke engang godt nok til mit hjemme netværk :p :p :p

Skal deres ide virke skal alle have software instaleret til at begrense båndbreden med og alle skal have en så god moral at de ikke piller hved instillingerne så de kan køre hurtiger end andre.

Nej hold fingerne fra internet ubyder der ikke garantere en bestemt hastighed til hver enkelt. 8) 8)



Hunden
 
Superbruger
Tilføjet:
31-03-2004 08:15:07
Svar/Indlæg:
406/19
#14
"Skal deres ide virke skal alle have software instaleret til at begrense båndbreden med og alle skal have en så god moral at de ikke piller hved instillingerne så de kan køre hurtiger end andre."

Ikke nødvendigvis software, man kan faktisk godt få hardware der gør det, eventuelt til montering oppe i x-feltet hvor brugeren ikke kommer op. :)
Mener det er IMC networks der bl.a. laver det.



#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2004 09:01:21
Svar/Indlæg:
1581/5
Man får hvad man betaler for!
kræver man at få en "dedikeret" båndbredde som adsl så skal man ikke vælge den billige kabelnets løsning, da den er baseret på at flere brugere kører igennem en samlet lille internetforbindelse.
Det er en hel fin ordning efter min mening, dog vil en sådan linie være umulig at bruge til at spille over, da der som i nok kan se i ovenstående er mange der tror at de skal drive webserver og have diverse ftp's/p2p software kørende.

Envidere kan jeg så oplyse at adsl forbindelser heller ikke er skaleret til at alle brugere kan hente med max hastighed heletiden, der er enorme samtidsfaktorer der gør at teleselskaberne kan spare penge på backbone udstyret, det vil jo være helt huld i hovedet at lave 1000Mbit backbone hvis der er 500 2Mbit adsl kunder på, når monitorering viser at peak ikke er over 100Mbit :)
Det skal så dertil også siges at i de tilfælde hvor at back-end udstyret bliver flaskehalsen ved adsl udbyderne, så opgraderer de hurtigt linien så folk ikke oplever problemer, og det er bla. her at kabelnettet halter bagefter.



Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2004 01:27:25
Svar/Indlæg:
1268/80
Upp, du er sikker på at jeres beboerforening ikke har TDC Kabelnet? da det ikke er det selskab som folk har problemer med.

I min beboerforening skulle vi oprindelig have internet fra kabelnettet.dk, men efter henvendelser uden svar, fattede bestyrelsen mistanke, og undersøgte sagen.

Så nu skal vi have internet fra TDC kabelnet. Dog har jeg ikke erfaringer fra Kabelnettet.dk men det selskab fik hug i en udsendelse som DR's Kontant lavede, omkring marts d. 30-31 her i år. Hvor selskabet slet ikke leverede det beboerforeningerne betaler for.



#12
exeo
 
Superbruger
Tilføjet:
06-04-2004 21:15:44
Svar/Indlæg:
288/19
nøj! den ISP må jeg bare ha'! Det kræver godt nok lige ansættelse af en konsulent til 200,-/timen, men hvad.. det er "alle pengene værd"!

undskylder lige på forhånd Upp, men ærligt talt.. hvis et selskab ikke kan leve op til hvad de lover (!), så er den allerede galt der. Specielt efter #15's post.. manden kan jo åbenlyst ikke drive en virksomhed, hvilket kommer meget flot til udtryk i alle de problemer folk oplever (!).

.exeo



Hunden
 
Superbruger
Tilføjet:
24-04-2004 11:03:13
Svar/Indlæg:
406/19
Til Upp
Intet ondt ment med dette indlæg og det glæder mig da også at jeres kører som det skal med kabelnettet.dk.

Dog vil jeg gerne lige spørge dig om du har set Kontants afsnit vedr. kabelnettet.dk ?

Der havde de en mand ude og måle på forbindelsen og ja, det blev gjort både i lejligheden hos beboreren samt direkte på radiokæden. Begge steder kunne man konstatere "ringe forbindelse" eller "slet ingen".

Ved at sætte det lige efter radiokæden så udelukker man netop at "der lige er en beborer der sidder og downloader".
Ergo har man selv hele forbindelsen (eller den der skulle være).

Men det er ret fornuftigt at i valgte for det første at få en konsulent ud, for det andet selv at stille nogle krav. Det kan jo ikke andet end komme til stor nytte hos jer. Især syntes jeg det er klogt at sætte begrænsning på så hver enkel beboer ikke kan hente/sende med mere end det de betaler for.

Men jeg må indrømme, at selvom et enkelt program ikke må være nok til at sætte kabelnettet.dk i dårligt lys - så har det godt nok givet mig noget stof til eftertanke... :00



EpoX^
 
Superbruger
Tilføjet:
19-05-2004 00:09:22
Svar/Indlæg:
12/4
Jeg går faktisk i skole med Ejeren af Kabelnettet.dk og hans søn og ham selv ( i forbindelse med noget skole ting) at han har store problemer. Han siger det hele skylde p2p og at det desværre ikke bliver bedre end det er nu.

Så jeg ville nok ikke anbefale det efter som ejeren selv har udtalt at han ved det er tis.



DragonOne
 
Superbruger
Tilføjet:
20-05-2004 00:27:55
Svar/Indlæg:
240/44
faldt lige over denne her artikel :

http://www.comon.dk/index.php/...

om der er er hold i det, ved jeg ikke..

for mig at se, så kunne problemerne skyldes lidt noget anden end blot p2p (no offence Epox^ ;) ) - men på den anden side, så har ejeren ikke fortalt sin side af sagen til journalisten.. :00