Hej Jan
Lige et par kommentarer til dine resultater.
1) Der er stor forskel på at køre Kingston HyperX ram på et Intel 875/865 chipset i dual og på et AMD baseret system. Timings/tolerancer er på én eller anden måde noget strammere på Intel chipsettet, hvorfor du som regel ikke vil kunne clocke rammene nær så langt på et Intel chipset.
2) Ved cas 2-5-3-2 ville jeg også gætte på at grænsen går ved omkring 220 Mhz. Ved 2-6-3-2 "burde" du kunne ramme fra 225-230 Mhz med de ram ved 2.8V. Det ville så sende dig op omkring 3.4-3.45 Ghz ved 1:1, evt ved 2-7-3-3. Jeg er dog ret overbevist om at 240 ved 5:4 cas 2-5-3-2 stadigvæk ville være hurtigst.
3) Du behøver sådan set ikke at bekymre dig om at dine ram "kun" kører 192 Mhz, når de kører med så stramme timings vil du alligevel få noget bedre real life performance ved 3.6 Ghz på cpu'en end 3.3 Ghz ved 1:1.
Og gør mig den tjeneste IKKE at vurdere real life performance ud fra SiSandra membench resultater please ;) Kør nogle game benchmarks, quake, UT, Commanche4 hvad du nu spiller og kan benchmarke. Eller selv en 3dmark2001 er bedre til at reflektere real life performance end SiSoft. Sandheden er at fsb er vigtigere end ram Mhz hastighed på et dual DDR P4 bundkort, da flaskehalsen primært er fsb.
I øvrigt et fint oc på retail køleren. Hvad siger temps?