Overclocker
Tilføjet:
19-03-2004 15:25:04
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej jeg ville lige berette om Zalman CNPS 7000-A-CU og et abit nf7-s bundkort med zalman passive chipset køler.
det er lidt noget rod ærlig talt =) på det bundkort her sidder chipsettet og cpu'en meget tæt, ja faktisk så tæt at de 2 produkter her ik passer sammen, så det var 1. problem, jeg måtte klippe lidt i chipset profilen, for at få den store cpu køler til at værre der, men egentlig let nok bare en skævbidder...
2. problem var lidt værre Zalman skal monteres på et par skinner der skal skrues fast i bundkortet, hvilket egentlig var let nok, problemet er at den fjedderarm som skal skrues ned i selve skinnerne for at presse den mod cpu'en ik kan værre der der sidder nogle ... ehh dunno hva det egentlig er, modstande, kondensatorer eller lign som står i vejen, profilen er simpelhen for lang (0,5 cm).
jeg forsøgte at klippe lortet af med min trofaste skævbidder men det der "fjederstål" er sq ret hårdfør og det lykkedes mig ikke. der er 2 huller i hver side og jeg sku heldigvis bruge det inderste, så jeg tog svinet med på arbejde og så måtte vinkelsliberen i brug. jeg fik hakket de 0,5 cm af og nu passer den perfekt.
jeg skriver dette som en advarsel til folk der ikke har mod på at "klippe og klistre" =)
btw: min cpu temp er faldt med 10C så det er jeg meget tilfreds med, desuden er mine ram også blevet lidt køligere pga den kraftfulde blæser.