Norton firewall smadrer netforbindelsen

Software d.  19. marts. 2004, skrevet af KleitusIV
Vist: 441 gange.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
19-03-2004 21:55:22
Svar/Indlæg:
4295/306
Hey

Jeg har kæmpe problemer med min Norton Firewall 2004.

Det lykkes den gang på gang at total-blokere al forbindelse til mit netkort og det er umuligt for mig at genoprette det. Heldigvis har jeg 2 netstik på mit nForce2 bundkort, og jeg skriver nu på det andet...

Jeg har inden for den sidste måned måtte formattere for at få mit system tilbage og det pisser mig totalt af! Selvom jeg så afinstallerer Norton hjælper det intet, og sjovt nok når jeg så installerer igen spørger den ikke om serie nummer så HELT afinstalleret kan den jo ikke være - FLOT!

Jeg er kommet frem til at det må være fordi den skifter "Location", men hvordan man aktiverer den rigtige Location igen må guderne vide - den setting er umulig og hjælp siger intet om det. Kun at "automatisk network connection wizard" helt af sig selv skal poppe op når man tilslutter et nyt netværksstik og SÅ kan man konfigurere. Men når først et eksisterende har fået smadret sine settings er der intet at gøre - så må du formattere og håbe at den der auto-detection popper op igen. x(

Hvis nogen kan hjælpe er de meget velkomne. Jeg er tilbøjelig til helt at lade være med at installere Norton næste gang jeg formattere (og det bliver vel en af dagene når den har blokeret mit sidste netstik).

Jeg kunne VIRKELIG godt bruge en "sæt alt tilbage til standard" knap.

Nu har jeg brugt Norton siden version 2002 og der har ikke været så store problemer som siden jeg skiftede til 2004. Den blokerer simpelthen ALT og brugervenligheden til at få sat de rigtige settings er simpelthen noget af det ringeste jeg nogensinde har set!

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2004 23:21:47
Svar/Indlæg:
10398/435
prøv at investere i Agnitum Outpost Firewall. den er nice og klarer beskyttelsen af din comp mindst lige så godt.

kan desværre ikke hjælpe dig med det problem du har med norton. jeg gav op med det program for lang tid siden!

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
19-03-2004 23:25:59
Svar/Indlæg:
4295/306
Ja jeg er også ved at give op :(

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2004 23:37:24
Svar/Indlæg:
4263/107
Efter jeg fandt ud af at jeg havde en virus der gjorde mit system mega ustabilt, som Norton IKKE kunne finde, skrottede jeg det og fandt et andet... (havde Internet Security pakken)

Der havde jeg også gået i lang tid og nået at blive godt og grundigt træt af det pga. alle mulige mærkelige fejl...

Norton sucks ! :o

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
20-03-2004 10:01:54
Svar/Indlæg:
4295/306
Men hvad er så det bedste?

Shifty

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2004 18:54:08
Svar/Indlæg:
43/21
Norton Antivirus 2004 kører perfekt hos mig, man ellers hvis i ikke vil have noget der sænker jeres internet forbindelse så brug den firewall som er i Windows Xp :00

Out
Jacibs89

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
23-03-2004 22:02:43
Svar/Indlæg:
4295/306
Jamen Norton kører da også perfekt hos mig, hvis perfekt er lig med totalt block og konstante pop-ups som konen kommer til at trykke det forkert på... :00

Er den indbyggede i windows god nok eller...? For det vil da unægteligt gøre livet ved PC'en NOGET nemmere!

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
24-03-2004 10:01:35
Svar/Indlæg:
4295/306
Ingen kommentarer på firewall, eller det er måske ikke noget folk bruger?

ROCK

Superbruger
Tilføjet:
24-03-2004 10:41:09
Svar/Indlæg:
140/15
Min er faring med den indbyggede firewall i XP er at den efektivt udelukker dem som prøver at trænge ind, så med et anti-virus program skulle man være sikret.

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2004 10:49:41
Svar/Indlæg:
2502/221
jeg har som std ALTID slået firewall i Xp fra, (har heller aldrig haft problem med hackerer, kun lorte virusser :()
men den firewall slår jo ALT fra, og det er lidt træls når man har hjemmenet værk, og 3-4 pc`er på sit værelse der gerne sku kunne finde hinanden!

Har selv haft en del probz med Norton 2004, den tager ikke orme osv så effektivt (har da hvertfald haft nogle stykker!)
samt det i det hele taget er udueligt, har hørt mange der whiner over det også!

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
24-03-2004 12:09:22
Svar/Indlæg:
4295/306
Okay det lyder da fedt hvis den indbyggede er helt ok - så er det jo bare at nøjes med noget antivirus og så er man kørende.

Med den nye SP2 (når den engang kommer) skulle den indbyggede firewall jo også blive endnu bedre!

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2004 12:34:54
Svar/Indlæg:
4338/142
Fuck Norton!

Mine forældre havde Norton "anti"virus & firewall, Jeg installerede PC-cillin istedet og det fandt 14 vira i system filerne som Norton ikke havde set.

PC-cillin er gratis og virker meget bedre end Norton, både firewall og antivirus ;)

Hvis det så er at man gerne betaler for beskyttelse, så er F-secure at foretrække ;)