Køb af digi cam. Nogle tests?

Diverse d.  20. marts. 2004, skrevet af michaelnacho
Vist: 195 gange.

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2004 21:02:35
Svar/Indlæg:
281/74
Skal købe et digi cam sammen med de gamle.

Men det er lang tid siden jeg har kigget på hvad de kan og det skifter jo hele tiden. Har før lånt en kammerats sony cybershot. kan ikke lige huske hvad model men det var kanon godt. Kunne alle de ting jeg sku bruge. optage og tage billeder i godt størrelse.

Nogen som ved hvor jeg kan læse nogle tests på nettet så man ku lurre lidt hvad der var på markedet?

Evt hvor det er billigst og godt og købe.

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2004 21:12:22
Svar/Indlæg:
281/74
Ps der er nogle krav:

Det skal kunne tage billeder i 1600x1200 eller højere.

Det skal kunne optage med lyd. Må gerne være rimelig godt kvali. Ik så noget billigt grynet noget man ik kan se hvad er.

Der skal være det der så man kan styre lukketiden eller hvad det er.. Sådan så man ka lave nogle fede billeder om aftenen når lyset bevæger sig. Ser total nice ud ;)

Og den skal tilsluttes usb

batteriet skal være sådan et man oplader ved at sætte stik til.

Er ikke meget til det der med at tage 4 batterier ud hver dag og i laderen og bla bla. Skal være holdbart i længden.

Og prisen skal ca ligge på 2000 kr.

Så er der også råd til noget ekstra ram. Det skal man jo have ;)

Corlin

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2004 21:18:34
Svar/Indlæg:
237/8
Den bedste test side er nok www.dpreview.com

Den er meget grundig og går meget i dybden med de forskellige features.

Jeg har selv er Canon Powershot G5. Det er efterhånden kommet ned i pris og er et fremragende kamera. Mange proffessionelle fotografer bruger et magen til som back-up til lidt mindre krævende opgaver.

Corlin

Corlin

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2004 21:20:50
Svar/Indlæg:
237/8
Undskyld så ikke dit priskrav.

Prøv evt. at kigge på et Canon A60 eller A70

Corlin

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2004 21:28:39
Svar/Indlæg:
281/74
Tak for hjælpen so far..

Sidder og kigger lidt på edbpriser. har fundet et kamera til ca 1800 men så skal der jo også 128 mb kort til.. det koster omkring 700.

Men mon ik det her ku være meget nice:
http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Nogen der kan sige om det ville være et godt kamera til en som tager billeder ved fester og af biler og optager lidt småfilm af hjul kogere og sådan hehe..

Det jeg snakkede om lukketiden er det dét her:

Objektivåbning: F/2.8-5.6

Nogen som ka forklare mig det?

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2004 21:40:15
Svar/Indlæg:
281/74
Lotte: Husk at F5 ikke er din ven ;)

Jeg har kigget lidt og tror jeg vil tage ind på falkoner alle og se på det: http://shopbasic.dk/mall/shop_...

Det kan godt betale sig lige at tage ind og stå med det i hånden og få svar på alle de spørgsmål man nu måtte have :)

Tak for hjælpen.. Jeg kigger videre og ser om jeg falder over noget spændende..

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2004 21:58:16
Svar/Indlæg:
281/74
Skal også lige ha fat i et 128 mb kort. Er der forskel på dem? Er der ik noget med at de billige er langsommere? Så vil helst købe et originalt sony.

Men kan det betale sig at købe samme sted som jeg køber kameraet eller er det meg dyrere?

Kan jo nok godt vente og så få det over nettet et andet sted og så måske spare lidt penge? ;)

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2004 22:08:44
Svar/Indlæg:
281/74
Ps. Det er måske meget smart det med almindelige batterier. Så kan man altid lige ha nogle ekstra liggende hvis man er ude og køre og det går fladt.

Tror sku jeg køber det der :)

Må lige lurre på det her på mandag. Tak for hjælpen gutter og utinder ;) Vil sætte mig til at læse nogle af de tests. Det lover jo meget godt :D

Corlin

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2004 22:15:07
Svar/Indlæg:
237/8
Tjaa jeg ville stadig vælge et Canon A70. Det bruger Compact flash hukommelses kort som er noget billigere end Sonys memorystick. Desuden er Canons brugermenu noget af det bedste og mest overskuelige på markedet.

Men valget er dit.

Corlin

Doc22

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2004 22:28:40
Svar/Indlæg:
403/43
Jeg har ikke noget som helst forstand på cams men jeg faldt da lige over dette olympus til 2 kilo http://www.fona.dk/

Mvh Doc22