Prob. med IE

Software d.  21. marts. 2004, skrevet af fiskerthomas
Vist: 235 gange.

fiskerthomas
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2004 08:28:36
Svar/Indlæg:
28/7
Hej alle, jeg har et lille prob. Hver gang jeg på ny åbner min browser så åbner den altid en side som hedder about:blank l Microsoft search the web det er en søgemaskine af en art. Det er rent ud sagt pisse irriternde at jeg ikke kan lave den om igen. Jeg har scannet med Ad-aware og panda-antivirus, men de kan ikke finde noget.

Så hvis der er nogen som kunne hjælpe mig ville jeg være meget taknemlig...

Et skærmdump af søgemaskinen kan findes i min profil, idet der ikke står nogen egentlig web-adresse i adresselinien.

Michael

Mr.Xang
 
Superbruger
Tilføjet:
08-08-2004 21:29:08
Svar/Indlæg:
20/3
Jeg er med på en lytter, jeg er supporterer en del venners computere, og dette problem er nu på 3 stk. af disse pc'ere !!!!





Mcbutt
 
Superbruger
Tilføjet:
08-08-2004 21:39:52
Svar/Indlæg:
31/1
smid da IE af helvede til og få dig en ordenlig browser, f.eks Opera :e



OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 22:03:42
Svar/Indlæg:
1262/95
#2 Hvorfor er det den slags kommetare ALTID dukker op ?? Har du ikke overvejet at der rent faktisk findes folk, der ikke har interesse i skifte browser, af en eller flere årsager ?
Når man har et problem, hvorfor skal løsningen så altid være bare at skrotte hvad man bruger og anskaffe sig noget andet ?

Hvis du får et problem med din bil, cykel, løbehjul, knallert eller hvad du nu har af transport midler, skifter du så bare ud til noget andet eller noget nyt ?

Der findes faktisk programmer der kan ryde op efter spyware, virus og den slags skumle programmer/plug-ins.

Det er rigtigt, at man lige pt. ikke er nær så udsat for spyware og browser hijacks af forskellig art, med andre browsere, som Mozilla eller Opera, i forhold til Internet Explorer.
Faktum er bare idag at langt de fleste hjemmesider er tilpasset Internet Explorer, det kan man så vælge at se på som man vil.

Men faktum er at jeg synes man bør acceptere hvis folk ikke har nogen interesse i at skifte browser eller for den sag operativ system (det ved jeg godt du ikke nævner noget om, så den er ikke møntet på dig) men den problem stilling dukker også meget tit op når der snakkes om vira og spyware til Windows.
Det er rigtigt at der stortset ikke findes vira og lign. til Linux, BSD og MacOS, men så har de, i mine øjne nogle andre ting som gør dem mindre attraktive for mig og også den almindelige bruger.

Jeg er enig i at, det er trist at man skal ud i diverse underlige programmer for at holde spyware ude, antivirus er vel efterhånden standard idag, så det kan man vel forvente de fleste har installeret.
Heldigvis findes der en masse gode gratis antiv-spyware programmer som: Ad-Aware, Spybot og SpywareBlaster. Med disse 3 programmer af man rigtig godt garderet.
Man er, ligesom med antivirus programmer ikke 100% garderet, men heller 50% garderet, end slet ikke garderet.

Nu må jeg nok hellere til at stoppe, ellers bliver jeg en seriøs konkkurent til NoNig og hans lang posts :p



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 22:32:08
Svar/Indlæg:
4120/115
#3
Nogle kloge ord! 😉 Håber ikke at din post bliver totalt flamed af nogle "mozilla er gud" mennesker!



Lamsebamsen
 
Superbruger
Tilføjet:
09-08-2004 01:09:22
Svar/Indlæg:
188/20
Læs lidt på denne her side :

http://www.softwarepatch.com/t...

Forhåbentligt kan det kaste lidt lys over dit problem...!?