The Zen of Overclocking.

Litteratur d.  21. marts. 2004, skrevet af Kays
Vist: 1251 gange.

Kays

Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2004 16:37:44
Svar/Indlæg:
406/600
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2004 16:51:41
Svar/Indlæg:
3162/78
Entlig fedt at læse. det står sq en del der!

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
21-03-2004 18:45:56
Svar/Indlæg:
602/17
"The industry also understands something that the overclocking community seems to easily gloss over-a stable system that runs acceptably fast is a more useful and valuable goal than a system that runs 10 or 20 percent faster at the expense of random crashes and unpredictable data losses."

Hvis det er tilfældet at en overclocket computer er ustabil og bryder sammen i ny og næ har personen der overvclockede den nok ikke brugt tilstrækkeligt lang tid på at stabilitets teste den.

Jeg synes sq han er lidt af en spade.

Ifølge ham er der kun 1 grund til at overclocke og det er at man kan sparer penge, hvis altså man er ligeglad med at den bliver ustabil (stabilitets test igen! Så er det jo ikke noget problem!).

Så tænker jeg:
KUNNE det ikke være en hobby for mange? Se hvor meget man kan presse ud af en CPU, et grafikkort mm.??
Det vælger han så åbenbart at overse. Også i hans eksempel med dem der i 50'erne og 60'erne lavede deres Hot-Rods... måske det også var en hobby for dem?

Som sagt... han er sq ik en bønne bedre en en overclocker... ser kun tingene fra hans eget synspunkt.

CMJ

Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2004 18:53:10
Svar/Indlæg:
872/65
det holder sq da ikk det med at spare penge... for for at overclocke så skal man jo også have et rimeligt MOBO for det og det koster da også nogle penge... og ram skal man jo også have nogle dyrere nogen af

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
21-03-2004 18:57:16
Svar/Indlæg:
602/17

Hvis nu du køber alt det dyre... og IKKE overclocker din CPU... så "taber" du jo penge.

Der er jo ingen der siger at man ikke må købe de gode sager blot fordi man ikke ønsker at overclocke.

Som regel er de gode OC bundkort også bedre uden man overclocker. Hvis du tager den samme computer og kun skifter bundkort ud og ikke overclocker i noget tilfælde vil du se en markant forskel hvis du tog et lavpris bundkort som et ECS og tester op imod et Epox, Abit, .....

Desuden behøver man heller ikke alt det bedste for at overclocke. Der er bare en størrer chance for et bedre overclock med bedre materialer.

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2004 19:48:02
Svar/Indlæg:
3712/44
Damn, den gut lyder som en tørvetriller.... Gad vide om han har nogen spændende hobbies...... :00 Jeg kan se ham for mig med en frimærkesamling fordi det statistisk set er en sikker hobby..... :p :e :e

Jeg tror jeg forstår ham endnu dårligere end han forstår overclockere, til hvem jeg i øvrigt finder hans holdning ret nedladende egentlig.

For de fleste af of os er overclocking jo en hobby, og adskillige af os laver da det af vores (fornuftige) arbejde ved computersystemer ved siden af vores oc hobby.

Damn hvis der er mere end én gut der arbejder for Intel der tænker så ham, så har vi her det mest slående argument for at købe AMD jeg nogensinde i min 10+ årige oc karriere har hørt.... :00 :e :e

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
21-03-2004 20:54:16
Svar/Indlæg:
602/17
#5 *LOOOL*! 100% Enig!

Myth

Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2004 23:40:21
Svar/Indlæg:
675/55
Han glemmer da også en vigtig vigtig grund.. Jeg kører da mit system STABILT og TESTET meget hurtigere end hvad jeg kan købe som standart idag.. DET er da den væsentlige grund for mange til at OC, vi køber jo ikke den mindste model og kører middelstærkt..

ruzz

Superbruger
Tilføjet:
22-03-2004 01:01:57
Svar/Indlæg:
734/32
10-20% hurtigere...
Når man kigger på toplisterne er det 40-50% med intel og fra 70% -> med AMD.
Måske manden skulle have lavet lidt forarbejde inden han udtaler sig :l

Bonghjerne

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2004 08:55:34
Svar/Indlæg:
658/48
#5 hey hey! Ikke disse frimærkesamling :e

De kunne jo komme og give dig papirssnitsår på tungen o:

Men generelt:

Tjahe... gad ikke engang læse det hele af den ! Han er da nok noget af det dummeste jeg længe har læst noget fra !

Corlin

Superbruger
Tilføjet:
22-03-2004 11:11:05
Svar/Indlæg:
237/8
Han kommer endda ind på noget af det rigtige uden dog selv at vide det.

Konkurrencen.

citat:

It's really weird. Consider: when you're sitting at home in front of your computer, in what possible sense does it affect your life if the person next door happens to have a computer based on the other company's CPU, which happens to run Irrelevant Benchmark Number 6 Epsilon faster than yours? I would have thought that "keeping up with the Joneses" only works if the Joneses notice.

Det er jo netop en del af pointen i at overclocke.
Her er the Joneses bare udskiftet af en top 100 liste og på verdensplan en øvre grænse som hele tiden skal nås.

Hans økonokiske synspunkter er såmænd gode nok set i lyset af producenternes evne og mulighed for at sælge til verdensmarkedet.

Det er nok mest hans ignorrante holdning til os hobbyfolk som pisser mig af.

Damn det bliver sku en AMD næste gang.

Corlin

Silverman

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2004 11:57:08
Svar/Indlæg:
1720/3
Jeg synes nu den artikel er værd at læse.. Er rimeligt godt beskrevet...!

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
22-03-2004 12:36:33
Svar/Indlæg:
602/17
#11 Jo den er skam fint skrevet og det hele. Også værd at læse.

Han har bare en utroligt nedladende holdning overfor os overclockere som jeg finder utroligt stødende.

Det er som med så mange andre mennesker der bare ikke fatter andre folks hobbyer og partout SKAL nedgøre den fordi de selv synes den er latterlig.

Bonghjerne

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2004 15:03:04
Svar/Indlæg:
658/48
*Suk*

Tog mig sammen til at læse det hele... og sikke da en gang bawl han kan fyre af x( hvorfor kan folk ikke bare fatte at vi ånder og lever for lige netop DE sidste 5mhz på hhv. GFX eller CPU?? (:

Damn jeg vil have fat i et andet system... der er ikke så meget go tilbage i Mille ):

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2004 15:31:43
Svar/Indlæg:
1349/11
Jeg vil sådan set bare citere dette lille uddrag af et citat fra en film/serierække " gone where no man has gone before" det er jo det som er drivkraften for os mennesker at hele tiden sætte nye grænser for hvad der er muligt at opnå.
Han har ligesom misforstået et eller andet i biologitimen da han gik i skole, da konkurrenceevnen er det mest naturlige for alle levende væsner, vi lærer jo af vores omgivelser, menneskene var jo ifølge de kloge hoveder ikke de første, men indtil videre åbenbart det stærkeste individ til at tilpasse sig omgivelserne og så udnytte dem.
Han er måske bange for at hans Intelaktier vil falde pga. AMD's fortløbende succes med deres opfindelser, og Intel ligesom er faldet lidt af i svinget.

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2004 04:20:44
Svar/Indlæg:
2175/21
har skrevet til ham og fortalt hvad jeg syntes om hans synspunkter, her er hans 1. reply...får nok den næste imorgen.

Mr. Hansen, I'm glad you get away with running these machines faster than we specify. You might smoke and not get cancer, too; it's all in the statistics. Which you do not know, and I do.

As I said in the article, I admire the attitude of the overclocking community as regards not being afraid of technology. But I do not admire the attitude you evince below. As I said, one of us knows what he's doing here, and one of us doesn't. Just getting away with it doesn't prove otherwise.

Good luck! -BobC