Hælp til Trådløst netværk

Diverse d.  21. marts. 2004, skrevet af System
Vist: 230 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
21-03-2004 21:24:58
Svar/Indlæg:
0/11005
hey OC Users

Jeg skal lave trådløs netværk mellem 2 huse i en afstand af 50-100 over en vej.(derfor er kabling udelukket) Hvilket accespoint skal jeg så købe, kan alle række så langt?

Jeg har en modtager....

Kom med jeres gode erfaringer....og viden

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2004 21:30:15
Svar/Indlæg:
4120/115
Hvis du har andre trådløse enheder på nettet, vil jeg foreslå at i anskaffer ét AP, plus en D-Link DWL-810+ (netværks adapter lan-wlan) For så fungere den ene side af nettet som en alm. client, og det er dermed muligt at koble løse enheder på udover "naboen's" netværk!

Hvis du bare bruger to AP's så fungere de som bridge, og kan kun kommunikere med hinanden, og dermed fungere de ikke som AP...

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2004 21:37:16
Svar/Indlæg:
4120/115
#1 >>
Ok, det var måske lidt dårligt beskrevet... 😉
Men problemet er at hvis du køber et AP mere end det du har nu, så skal de sættes op til at være bridge, og dermed er det ikke muligt at koble andre enheder på (notebooks etc.) Men hvis du bruger en D-Link DWL-810+, og kobler den på naboens netværk, så ser det ud somom (fra AP af) at det er naboens computer selvom det er et helt netværk (gateway)... Og så bruger du stadig dit AP som AP og du har dermed stadig mulighed for at koble 253 andre trådløse enheder på 😉

Hunden

Superbruger
Tilføjet:
21-03-2004 22:09:51
Svar/Indlæg:
406/19
Hvad angår Access Point (AP) kan jeg godt anbefale Linksys. Du skal nok ikke umiddelbart regne med at kunne køre med 54Mbit standarden - nok snarer de 10Mbit og derfor vil jeg forslå dig at købe en WAP11 (Linksys).

Har selv 2 stk (i bridge mode) og de kører faktisk ret godt. Både i oppe tid og i afstand.
De står begge i vindueskarmen (skærmet fra solen) og den ene er i stuen og den anden er på 2. sal.
Dvs. de går faktisk igennem mur/gulv og hvad der ellers måtte være, vel og mærke med standard antennerne.

Så det ville umiddelbart være mit forslag.