Minolta DiMage Z1...Er det noget værd ?

Diverse d.  22. marts. 2004, skrevet af karaffa
Vist: 215 gange.

karaffa

Superbruger
Tilføjet:
22-03-2004 17:16:18
Svar/Indlæg:
291/87
hejsa har lige været i føtex for at købe deres tilbud HP photosmart 850 men det var væk...uhh de har nok haft 2.... Men manden tilbød mig så det ovennævnte kamera til 2500kr. Nu er mit spørgsmål så....Er det det værd?? Har ikke kunne finde det inde på edbpriser.dk Er der nogen der ved noget ??

karaffa

Superbruger
Tilføjet:
22-03-2004 18:20:02
Svar/Indlæg:
291/87
thx jeg har kigget lidt på det, men det jeg var mest interesseret i var om der er nogen med lidt mere kamera viden, eller nogen der kender det, har noget spændende at sige. Det jeg kan se ud fra spec's er at HP'eren har flere megapixels mens Minolta har større optisk zoom. Men jeg ved ikke særlig meget om optikken i Minoltaen, er den lige så god?

palle

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2004 19:47:25
Svar/Indlæg:
2307/37
Har du brug for 10 * optisk zoom? De færreste mennesker har brug for den slags, og til den pris er der sparet andre steder i kameraet for at kunne putte en dyr linse i (ikke lig med god).

I øvrigt kan du på edbpriser få HP 850 til ca. samme pris, hvis du kan klare dig med engelske menuer og manual.

Hvis du har råd til at ofre ca. 500,- mere, og har brug for et solidt all round kamera i en fremragende kvalitet, så kig lidt på Canon Ixus 430 til små 3000,-. Det har et fremragende objektiv, en rigtig god ccd chip på 4 megapixel og kan nemt være i lommen.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
22-03-2004 19:55:54
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg er ret sikker på at optikken er mindst lige så god i Minoltaen...
Selvom HP plejer at være goe nok.
Mine forældrer har et canon powershot A70 og det tager canon (haha eller..? :00) gode billeder.

Men det kan IKKE finde ud af at tage billeder med redeyereduktion! Der er røde øjne på ALLE billeder :(

Det kunne det HP photosmart sagtens - der kom aldrig røde øjne på.... :)