Ip Tracking

Software d.  22. marts. 2004, skrevet af Anonym202141123645
Vist: 570 gange.

Anonym202141123645

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2004 20:38:23
Svar/Indlæg:
79/5
Hej jeg ville høre om der var nogen der vidste om man kan spore en ip hele vejen tilbage til slutbrugeren, altså også igennem ISP'en, da jeg skal bruge de informationer om personen til en evt. retsag.
Jeg har prøvet med Visuel Route men den stopper ved ISP'en.
Findes der er anden program som kan spore dybere end dette? i så fald hvor kan de evt. findes.
mvh Mig.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2004 20:52:54
Svar/Indlæg:
4120/115
Det kommer jo an på om brugeren sidder bag et NAT (Network Address Translation), dvs. at f.eks. et helt netværk kan udadtil nøjes med at bruge en enkelt IP adresse!

men ellers kan du jo bare lave en trace route kommando på en bestemt ip (f.eks. i dos C:\tracert 255.255.255.255) Hvis resultatet kommer tilbage med en domæne adresse "domæne.com" så er det mest sandsynligt at det er en NAT (dvs. flere brugere), men hvis den kommer tilbage uden domæne informationer, eller med et subdomæne (sub.domæne.com) så er det mere sandsynligt at det er brugerens egen IP!

Ellers så kan du lave en WHOIS på en bestemt ip, og i de fleste tilfælde finde ud af hvem der ejer ip adressen!
Det kan du f.eks. gøre på: http://www.ripe.net/db/whois/w... eller på www.dkhostmaster.dk
(ejeren er dog ikke nødvendigvis brugeren! Hvis du f.eks. laver en whois på en TDC ADSL bruger, så kommer den tilbage med TDC som ejer...)

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2004 21:11:21
Svar/Indlæg:
10398/435
frede, hvis du skulle bruge det til en retsag... åhhh... hvis du er seriøs med det, finder du ud af hvilken isp har ip range'n. derefter kontakter du en advokat som så ringer til isp med en eventuel kendelse om lov...

og ip'en ér slutbrugeren, medmindre der er en proxy mellem.

ved Whois vil du nok kunne få isp'ens tel nummer, saves you the hassle...

tror du selv at du skulle finde vedkomnes adresse?

sorry men hopper ikke på den med en retsag. og frede, folk kan svare dig bedre hvis du spørger ærligt..

Anonym202141123645

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2004 21:35:46
Svar/Indlæg:
79/5
Okay #2 du mener simpelthen at jeg har tænkt mig at hacke mig igennem eller hvad?
jeg spurgte ikke af nysgerrighed, men derimod så har jeg tænkt mig at kontakte "CSIRT.DK" for at finde den specifike addresse. Da personen som jeg også har forklaret før, har skrevet krænkende ting på en HP. Og dette er vist nok ulovligt. at sprede rygter om noget som ikke er sandt... så derfor er advokaten jo også kontaktet, med henblik på at finde forbryderen og stille ham/hende i retten.
Det er et firma som har hjemme siden, men jeg skal blot hjælpe til, med at finde informationer...

Ufatteligt at folk er begyndt at komme med falske spekulationer om andre folk.. er oc.dk virkeligt blevet så fordomsfuld?
for 2 år siden var alle hjælpsomme men nu kommer folk med anklager m.m. om dit og dat... f.eks. som det skete med ham der tilfældigvis havde battle field vietnam før det offisielt var kommet ud på markedet... der gik folk helt amok og råbte ***** efter ham...endnu engang at føre anklagen ud i livet ud nogen form for bevis...det er vel stadig sådan i dk at man er uskyldig til andet er bevist ikke? så drop dog det pis..hvis du ikke kan tage tingene seriøst så lad dog være med at svare overhovedet....

tak til #1 har allerede fundet det jeg skal bruge.. :e

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2004 21:53:14
Svar/Indlæg:
4120/115
Nu du siger CSIRT.DK, så skal du ikke regne med at få noget ud af at kontakte dem! De sidder på deres flade hele dagen og foretager sig intet... Jeg har forsøgt at komme i kontakt med dem i over et ½ år, og det er endnu ikke lykkedes. Jeg har på et tidspunkt fået TDC's webmaster til at kontakte dem for mig, og så sendte de bare en mail til mig, hvor de svinede mig til fordi jeg efterhånden havde sendt så mange mails til dem, og de gad ikke læse dem... :p :p

Jeg har endda meldt dem til politiet, men de kunne desværre ikke afsætte tid, til at tage sig af sagen...

Anonym202141123645

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2004 22:02:30
Svar/Indlæg:
79/5
shit sur røv... #4..
jeg håber da at de gider gøre noget, i denne sag.
nu får vi at se når dommerkendelsen kommer ind af døren :)
har fundet ud af hvad jeg skal gøre, og kontakter advokaten i morgen, hvor han så vil gå videre med sagen. for lækkert... :e

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2004 22:27:15
Svar/Indlæg:
4120/115
Held og lykke, jeg håber virkelig at du får skovlen under dem! bare fordi de er så store, så skal de sku ikke bare slippe af sted med deres gangster metoder...

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2004 22:46:12
Svar/Indlæg:
10398/435
hvad for en HP? har ikke set din forklaring før...

"har skrevet krænkende ting på en HP. Og dette er vist nok ulovligt. at sprede rygter om noget som ikke er sandt... "

bare for at være lidt flabet :e vi har jo ytringsfrihed i dk (dog undtaget racistiske udtalelser), så jeg må f.eks. godt sige at der er kommet aliens til månen. 8)

spøg til siden,
men okay, fair nok til din sag. held und lykke med det.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2004 22:50:37
Svar/Indlæg:
6052/189
hvis du skal brug info til en retsag så ville jeg ikke selv prøve at skaffe info fra brugeren gennem et program, mener det er ulovligt at portscanne ( hvilket er det du jo gør for at få netBIOS-info)

ellers er der programmet Angry IP Scanner fra download.com

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2004 22:57:18
Svar/Indlæg:
10398/435
han portscanner heller ikke... ip tracing følger bare "nodes" (server) frem til den sidste server i rækken. og så spørges denne server om info. den siger ikke adresse på brugeren, men den giver et telnummer på server's admin og, email og isp navn og sådan noget gejl...

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2004 23:02:07
Svar/Indlæg:
6052/189
#9:

ok.. mente bare at det også indgik under "portscanning"...

my mistake!

men personligt så har jeg da også været ude for en masse hacking-angreb... jeg prøver da også at back-trace det, men jeg får aldrig noget brugbart...