Hjælp til fejlfinding

Diverse d.  23. marts. 2004, skrevet af System
Vist: 95 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
23-03-2004 15:36:05
Svar/Indlæg:
0/11005
Hejsa Hol'er

Jeg har lige opgraderet min computer til følgende:

ASUS P4C800-Deluxe
PIV 3.0 Northwood
2x 512 MB DDR400 Samsung RAM
Western Digital Raptor 36 GB
ASUS Radeon 9800PRO 256mb
Creative Audigy

Disse dele har jeg smidt i mit nuværende kabinet, som er et CoolerMaster Centurion hvor der sidder en Deluxe Noise Terminator 400W PSU. Dette kabinet og strømforsyning har kørt i mit gamle setup længe, uden nogen former for problemer.

Problemet er nu, at efter min opgradering, har jeg oplevet, at computeren har slukket af sig selv under BF-DC ... uden nogen for for advarsel. Jeg kontrollerede løbende temperaturerne da jeg spillede, for at sikre mig at alt kørte som det skulle - temps var: CPU: 55C, GPU:68C, MB:38C. Umiddelbart virker de ikke til at give anledning til et spontant sluk ?

Jeg mistænker mere min strømforsyning, som dog også var ret varm, lige da jeg oplevede det spontane sluk... med ret varm mener jeg på grænsen til at brænde fingrene... Kan en strømforsyning slukke som sikkerhedsforanstaltning, hvis den bliver for varm ?

Et andet problem jeg har oplevet er, at jeg får grafikfejl i windows - første gang er jeg ret sikker på, at grunden var jeg ikke fik fjernet de gamle drivere, før jeg installerede de nye. Anden gang, kom de samme grafikfejl uden nogen form for provokation.... Tror i dette problem har relation til det andet ?

Det var en masse beskrivelse, men dybest set, vil jeg bare høre hvad jeres bud på problemet er...

På forhånd tak