Kæmpe SATA problem...

Diverse d.  24. marts. 2004, skrevet af System
Vist: 293 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
24-03-2004 03:02:03
Svar/Indlæg:
0/11005
hejsa

Jeg har mig et Asus p4c800E-deluxe MB.
dertil har jeg tilsluttet 4 stk. Maxtor 200GB SATA HDèr

De 2 af dem kører i raid og de 2 andre køre i alm. "ide" tilstand.

De 2 der kører i raid, har jeg haft KÆMPR problemmer med. 3 gange er de simpelthen gået ned, og jeg har midste enorme mænger af data.
Efter en genstart har de bare ikke kunne findes på mit system og jeg har måtte finde dem genne partition magic og derved om formattere den igen x(

jeg har så prøvet at koble dem helt fra og se hvordan systemet ellers kørte.

MEN nu er min den ene af de 2 andre SATA diske der kørte i alm. "IDE" tilstand pludselig gjort det samme.
Hvis jeg skal ind og se hvad der ligger på disken, kommer winxp op og siger at disken ikke er formateret og om jeg vil gøre det nu x( x(

Hvad fanden gør jeg???
Undskyld sproget, men jeg er ved at være godt træt af det hele.

please help

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2004 08:22:39
Svar/Indlæg:
2502/221
Jeg har mig et Asus p4c800E-deluxe MB.
dertil har jeg tilsluttet 4 stk. Maxtor 200GB SATA HDèr

<-- der er svaret...

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2004 12:18:26
Svar/Indlæg:
1081/37
#5 Jeg tror han mener at fejlen skal findes i at det er et ASUS board

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2004 12:22:53
Svar/Indlæg:
3712/44
Hvordan er de SATA kabler du bruger? Jeg havde nemlig MEGA problemer med de SATA kabler der fulgte med til mit Abit IC7-G, de er simpelthen alt for stive, så mit raid0 array kom og gik næsten som det passede det :(

Efter jeg købte nogle andre bløde SATA kabler har jeg ikke haft ét eneste problem med mit raid0 array. Værd at afprøve vil jeg mene.

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2004 13:24:33
Svar/Indlæg:
3712/44
#10 > Jeg købte nogen hjem fra www.overclockers.co.uk (Akasa blå UV reaktive) for nogen tid siden, men Studiedata har nogen der minder meget om dem (hvis ikke det er de samme) her: http://www.studiedata.dk/produ...

Jeg tror det der skete med mine gamle kabler var at de var så hårde og ufleksible at de hele tiden "trak" i stikkene på især bundkortet og dermed lavede dårlig forbindelse. Havde også mine strømstik mistænkt på et tidspunkt. Faktum er jeg ha rikke haft et eneste problem af den art siden jeg skiftede de SATA kabler.

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2004 16:03:39
Svar/Indlæg:
3712/44
#12 ok, håber det virker med kablerne, for det gjorde det i hvert fald for mig.

Jeg har ikke erfaring med så stor lagringskapacitet og WinXP. Men jeg kunne forestille mig at opstart og nedlukning med tiden kommer til at køre endog meget langsomt.... Men ellers er jeg med på en "lytter", inden jeg selv kaster mig ud i nogle 250 GB+ SATA diske ;)