Tjah sikkerheds risiko, tjoeh.
Alt efter hvad du kører osv. så er det jo en risiko.
Når du åbner en port er det jo et "hul" igennem meen jeg tror ikke på at man ville gå efter en enkelt bruger. Men kan man tænde din computer udefra og den er startet op så kan man vel benytte hullet til at fange en service du muligvis kører og så tage det derfra, who knows.
Det er mit gæt... men jeg tror ikke som sådan at man ville gå efter den enkelte bruger...
Har ikke lige umiddelbart tid til at få testet programmet, skal lige alliere mig med en ven tror jeg. Håber måske at kunne finde ud af noget i weekenden.
Har snakket med en kollega og vi blev mere eller mindre enige om at "PCnet Magic Packet Utility" burde man kunne gøre det med. Her har du så vidt vi kunne se muligheden for selv at indtaste en adresse, godt nok en Broadcast IP meeen mon ikke man kunne indtaste routerens WAN IP og så fortælle routeren at den skal forwarde det der kommer ind på den angivne port hen til computerens IP og derved håbe man rammer.
Så hut jeg visker så laver routeren (hvis den ikke kender nogen MAC adresser) et broadcast og derved finder den MAC adressen.
Sårh... tror godt det kan lade sig gøre alligevel.
(Håber du forstod noget af det jeg skrev hehe, er lidt wasted lidt nu)