Hmmm, vil nu til dels ikke mene det er forbrugerens skyld, at vi er hvor vi er i dag mht. at Microsoft har så stor en markedsandel som de nu har. Da Bill Gates lavede aftalen med IBM, var efterspørgslen på 'forbrugercomputeren' meget lille. Da forbrugercomputeren så begyndte at komme frem, var det bl.a. IBM som var nogle af de første på banen, og der fulgte DOS jo sjovt nok også med.... Allerede der havde Bill Gates en kæmpe fordel, da en standard allerede var sat inden produktet var der.
Ikke, at jeg ikke beundre hans forretningssans, men jeg vil stadig mene, at man mere eller mindre er tvunget til at bruge Windows, hvis man da har lyst til at spille osv.
Mht. samligningen med biler, mener jeg overhovedet ikke det kan sammenlignes, det har jo intet at gøre med en monopol-lignende tilstand, der er jo ikke ÉT bilmæke som dominere verdensmarkedet, som det er i Microsofts tilfælde. Hvis Microsoft blev ved med at bare få lov til at smide software integreret i Windows, ville mange firmaer ikke have en chance.
Selvfølgelig har man muligheden for at bruge noget andet, men realiteten er at mange gider ikke downloade en anden player, browser etc etc når de nu allerede har en i Windows... Det kan man jo se på InternetExplorer, som jo også dominere, selvom der vel og mærke er flere browsere, som jo er kvalitetsmæssigt fuldt på højde med IE.