Kan fladskærme bruges til noget?

Diverse d.  24. marts. 2004, skrevet af slettes
Vist: 193 gange.

slettes

Superbruger
Tilføjet:
24-03-2004 23:38:44
Svar/Indlæg:
69/23
Hej allesammen!

Jeg sidder og kigger mit lønkort igennem, og kan se at jeg får lidt mere end jeg havde forventet udbetalt med min næste løn. Og så faldt jeg over en reklame for en fladskærm. Nu har jeg aldrig prøvet at bruge fladskærme på nogle af de systemer jeg har haft, og jeg kender heller ikke nogen der gør det. Jeg står kort og godt på helt bar bund m.h.t. fladsskærmserfaring, men er meget nysgerrig og har kløe i dankortfingrerne :p

Jeg kan godt læse mig til at de ikke kan klare de samme opløsninger som traditionelle skærme kan, men samtidig ved jeg at jeg godt kan leve med de opløsninger de kan trække. Hvorvidt de duer til spil ved jeg ikke det ringeste om, men jeg synes at kunne huske en artikel der beskrev at billederne godt kunne blive lidt udflydende når man f.eks. vender sig hurtigt i et FPS spil. Men ellers har jeg ikke kunne finde meget kritik på nettet.

Det indtryk jeg har fået er at fladskærmenes gode sider er:

De fylder MEGET mindre end de traditionelle (DOH!)
 De er vildt praktiske hvis man skal til LANs o.lign.
 De skulle give et roligere billede at se på
 De ser en del federe ud end traditionelle skærme :)

Men jeg mangler noget real life feedback i stedet for producenternes sædvanlige skamrosen af deres egne produkter, og vil derfor høre jer om i her nogle gode/dårlige erfaringer med fladskærme der kan gøre mit valg lettere?

M.v.h.

Martin

ruzz

Superbruger
Tilføjet:
24-03-2004 23:44:28
Svar/Indlæg:
734/32
Jeg er glad for min - men nu spiller jeg heller ikke så meget CS og hvad der nu findes i den genre.
Det du især skal lægge mærke til er opdateringshastigheden, jo mindre jo bedre.
Hvis dit grafikkort har DVI udgang er det også en rigtig god ide´ at sørge for din nye skærm har DVI. Det laver altså et flottere billede.

Raskolnikov

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2004 23:47:10
Svar/Indlæg:
1321/45
Spiller BF1942 + mods samt spillede CS på min LG 1710B!

Det kører aldeles upåklageligt, så fladskærme kan godt bruges.

(Dog diskuteres selve billedkvaliteten stadig, og jeg tror en CRT har et *lidt* pænere billede, MEN dét er ikke meget)