Overclocker
Tilføjet:
24-03-2004 23:57:22
Svar/Indlæg:
10/6
Hejsa,
Jeg har efter nogle gode fif og råd herfra anskaffet mig nyt kabinet og strømforsyning. Lækkert. Tak til jeg som kom med råd.
Men nu skal jeg også anskaffe mig et mobo og en cpu.
Jeg er totalt i tvivl. Jeg har de sidste mange år haft Intel og tidligere haft det sådan ALDRIG mere AMD efter en uheldig oplevelse med AMD k6-2 3dnow. Ældre sag, men alligevel. Skrænt for vid og sans.
Jeg har 1 Gb pc2700 ram og et sprit nyt Asus Radeon 9800XT grafik kort, som jeg dog har lidt problermer med !(Håber det bliver løst med den ny strømforsyning) Så der skal ikke anskaffes andet pt.
Men valget mellem ny cpu står mellem enten en
Intel Pentium 4 3,2 Ghz eller
AMD 3200+ 64Bit 2 Ghz.
Når en AMD processor kører 2Ghz er det så samme termer som med P4 3,2Ghz vi snakker om ? Eller regner de Ghz forskelligt ud, så de i virkeligheden er lige hurtige ???
Med hensyn til mobo har jeg tænkt mig et af følgende :
ASUS K8V Deluxe til AMD eller
ASUS P4C800-E Deluxe til P4.
Pris på de forskellige ting er nogenlunde det samme, dog et par hundrede forskel på mobo, begge bliver mere eller mindre rost med sore ord.
Den maskine jeg skal have er hovedsageligt en spille maskine, men også en smule arbejde.
Som et lille tillægspørgsmål har jeg set at mange af jer vælger
Western Digital Raptor 36Gb diske, fremfor eks. maxtor eller lign. Er de så meget hurtigere end den andre SATA diske, så de er den store prisforskel værd iforhold til størrelsen ?.
Håber i kan give mig nogle gode råd, så jeg gør et godt køb :)
Takker