Højtalere

Diverse d.  25. marts. 2004, skrevet af HaWk^
Vist: 206 gange.

HaWk^

Superbruger
Tilføjet:
25-03-2004 18:10:37
Svar/Indlæg:
49/27
Hej

Jeg leder efter et par højtalere hvor der kun er et jack stik i, uden nogen stikkontankt ting i, altså den kører på strømmen fra en mp3 afspiller. Har allerede et sæt men de er ikke gode nok, ved i hvor man købe nogle af disse højtalere?

Her er en lille illustration hvis i ikke rigtig forstår min formulering
;)

>

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2004 19:10:08
Svar/Indlæg:
4120/115
hmmm.... Ja det kan måske godt lade sig gøre i praksis, men effekten en linieudgang kan levere er meget lille, og hvis du sætter en 8ohm. højtaler direkte på en linieudgang, så belaster du denne meget mere end f.eks. ved et høretlf. eller indgangen i en anden forstærker!

Og jeg tvivler lidt på om der er nogle producenter med bare lidt sans for elektronik, og lidt god fornuft, der ville producere en højtaler, der udelukkende arbejdede med et linie signal...

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2004 19:13:48
Svar/Indlæg:
3162/78
jae jeg tror alså heller ik du får noget der er vildt meget bedre. da der ingen forstærkning er!

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2004 19:43:34
Svar/Indlæg:
2502/221
nok den mest griner og simple illistration jeg nogensinde har set (griner)..

Nå anyways, mange af de vildt gamle højtalerer fra nogle af de første multimedie pc`er der var der sådan nogle ynkelige passive højtalerer! (du skal spørge efter et sæt "passive" speakers, hvis du er i en foretning..)

men må sige, hvis jeg bare smider mine4ohms Hamo classic 8 til line out på min discman, så spiller de sku aligevel, godt nok til de kan høre det ned i stuen!

sidst strømmen røg, kom min mor op og spurgte hvor jeg fik strøm fra, fordi jeg havde sat den højt. til min discman :D

HaWk^

Superbruger
Tilføjet:
25-03-2004 20:48:23
Svar/Indlæg:
49/27
Takker for svarene, jeg har allerede et sæt højtalere (gamle) med kun et jack stik. Men kan man da ikke købe dem mere? :)