erfaringer med skift fra stationær til bærbar

Diverse d.  26. marts. 2004, skrevet af System
Vist: 199 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
26-03-2004 08:50:20
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej

Jeg overvejer kraftigt at udskifte min stationære computer med en bærbar. I den forbindelse vil jeg høre om der er andre der har haft erfaringer med netop sådan et skift?

hvilke fordele/ulemper har i oplevet?

på forhånd tak

Klaus
Sho-Nuff

Superbruger
Tilføjet:
26-03-2004 09:06:01
Svar/Indlæg:
171/62
Der er store fordele ved altid at kunne have den bærbare med sig, men man skal virkelig tænke over, om man har behov for at have den med tit. Desuden er det lækkert, at man kan sidde i sofaen, køkkenet osv. med den. Den erstatter ikke den stationære - dels fordi harddisken (som regel en 4200rpm) er råddent langsom og medfører en solid flaskehals, dels fordi grafikkortet oftest halter - Geforce Go rykker altså ikke på samme måde som et tilsvarende "rigtigt" Geforce. Derudover er det dyrt at skifte harddisk, batteri, CD-rom m.m.
Hvis du aldrig laver supertungt arbejde, så som videoredigering, 3dmax og den slags og heller ikke spiller 3d-spil, kan jeg anbefale en bæbar frem for en stationær - eller ikke. Under alle omstændigheder skal du vælge en maskine med minimum 512 mb ram.

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2004 10:15:21
Svar/Indlæg:
2502/221
5400rpm Harddiske er vidst ved at vinde indpas,
Står selv og MÅSKE skal til at købe en bærbar.
og jeg har erfaret, at gå man op på 13k fremfor 10k, for man faktisk MEGET bedre udstyr!

Men igen, HVAD skal du precist bruge den til?
for du kan sagtens få en der kan køre vilde spil osv. MEN de koster MANGE penge..