Bundkort / RMA / Gebyr.

Bundkort / CPU d.  26. marts. 2004, skrevet af KillerFrog
Vist: 370 gange.

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2004 16:48:57
Svar/Indlæg:
1950/230
Hej.

Jeg købte 2 Asrock bundkorts, da jeg ville prøve dem.

Ved montering af den første gik alt nemt og upåklageligt, og jeg begyndte så at bygge den anden computer med det andet Asrock bundkort.

Men den fejlede og ville ikke acceptere nogen harddiske, uanset hvilken jeg satte i, ældre 8 gb, yngre 40 gb, og helt nyt 120 gb, flere forskellige IDE-Kabler.

Jeg kontaktede forhandler pr. mail den 17-3 og beskrev dette for dem, og lavede samme dag en RMA og sendte bundkortet.

Da jeg ikke havde hørt en lyd fra dem siden d. 17-3 hvor de skrev jeg skulle sende det retur, skrev jeg i dag en mail til dem og spurgte hvordan det gik med bundkortet, og svaret:

"Vi har ikke kunnet konstatere nogen fejl på det fremsendte MB og har debiteret et service gebyr på kr. 350,- inkl. moms"

Bundkortet koster kun 229 af nyt.! :l

Hvad gør jeg.!

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2004 17:14:35
Svar/Indlæg:
6531/410
hvis bundkortet ikke fejler noget er de i derre fulde ret til at tage sig betalt for den tid de har brugt på at fejlsøge det.

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2004 17:22:46
Svar/Indlæg:
1950/230
Nej det ved jeg, men hvorfor kan de få det bundkort til at virke, og jeg kunne ikke.!

Bundkortet startede fint op, men når BIOS skulle finde nogle IDE-Drev, fandt den intet, er lidt mystisk de så får den til at virke.

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2004 17:28:54
Svar/Indlæg:
1950/230
Jeg lavede en tråd vedr. dette bundkort, da jeg fandt fejlen:

http://www.overclocking.dk/for...

FLD

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2004 17:36:09
Svar/Indlæg:
417/68
Hejsa

Hvor vil du hen med det.? Mistænker du dem for at sende dig et helt nyt og så bonge dig for 350,- Hvis det er det, plejer man nogen stedder at kunne se serienummet på kortet på ens faktura. Ellers er det jo bare at betale ved kasse 1. :l Men MEGET surt.!!

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2004 17:42:49
Svar/Indlæg:
1950/230
Jeg mistænker ikke nogen for noget, men jeg finder det bare lidt mærkeligt.

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2004 19:47:53
Svar/Indlæg:
1950/230
Har et spøgsmål, jeg modtog dette bundkort mandag, og returnerede det onsdag, da det ikke virkede, forhandleren påstår kortet intet fejler.

Kan jeg gøre brug af fortrydelsesretten på de 8 dage, eller hvor mange dage det nu er, idet forhandler siger at kortet er ok.!

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2004 20:04:04
Svar/Indlæg:
6531/410
du kan retunere det op til 14 dage efter køb men
du skal stadig betale det test gebyr.

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2004 21:51:55
Svar/Indlæg:
1950/230
#7 Det prøvede jeg lige, og han skrev retur og truede med både advokat, RKI og incasso.. :00

virus

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2004 23:37:22
Svar/Indlæg:
888/34
hehe killer
hvis jeg sender et bundkort retur tegner jeg altid en lille streg et steder de ikke finder så er jeg sikker på de ikke tar røven på mig

truede de dig med rki hmmmm du skylder dem ikke noget og man skal skylde over 3000 kr for at komme i rki

hvem er det, så gider jeg sku ikke handle der

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2004 09:19:26
Svar/Indlæg:
1950/230
Hej eller god morgen.

Ja, men det tænkte jeg ikke over, men jeg mistror dem ikke for noget, jeg vil bare ikke have det bundkort retur igen, beløbet skal jeg nok betale.

I kan se her hvad han skrev, efter at jeg havde skrevet at jeg havde ret til fortrydelsesret, idet jeg kun havde bundkortet i 2 dage, og ikke kunne få det til at virke.

Jeg foretager så ikke yderligere i sagen men afventer et evt. søgsmål fra dig eller din adv. da jeg forstår du ikke selv er i stand til at vurdere sagen.

Det skal lægges til grund at du først anmoder om reparation eller ombytning af en vare du ikke mener virker måske p.g.a. manglende kompetence....

Det skal lægges til grund at du pr. e-mail d.d. ønsker delvis ophævelse af den indgåede handel efter du har anmodet rep.

Det skal lægges til grund at du først anmodede om brug af din afhjælnings ret i.h.t. købelovens bestemmelser.

Det skal lægges til grund at den indsendte vare ikke havde nogen mangler hvorfor der skal betaltes serviecgebyr for den forbrugte tid....

Jeg skal i den forbindelse fastholde betaling af servicegebyr kr. 350,- inkl. moms for det udførte arbejde.

Er vort tilgodehavende ikke indbetalt inden 8 dage fra fremsendelse af faktura uden yderligere varsel blive fremsendt til retslig inkasso samt indberetning til RKI.

Og jeg har på intet tidspunkt skrevet, at jeg ikke vil betale.