Weee... så kører vi (igen)!

Diverse d.  26. marts. 2004, skrevet af NoNig
Vist: 410 gange.

NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2004 23:13:42
Svar/Indlæg:
23132/740
Halløjsa!

Så har jeg den glæde at kunne fortælle, at Super-RD-manden aka NoNig er på banen igen.
Var på posthuset og hente:
ASUS P4T533-R
Creative Soundblaset Audigy2 Zs Platinum pro
Promise S-ATA TX4 controller.

Herligheden blev monteret i mit dejlige AOpen kabinet, og jeg har absolut ingen, og jeg gentager, absolut ingen andre muligheder for indstikskort nu...

Der sidder:
Lydkort
Grafikkort
Netkort
USB 2.0 - kort
TV-kort
S-ATA controller
plus et par brackets.

Lortet kører på luft, men der ryger nok noget vand på indtil mit Mach 2 finder sin vej igennem det (for tiden) forbandede og skamløst beukratiske Post Danmark.

Ventetiden er ubønhørlig, og jeg mener da også at det er dybt urimeligt at man skal vente i over en måned på en pakke. Brodne kar, dårlig organisatorik og/eller andre petisser der på nogen anden måde måtte forhindre mig i, at føle den taknemmelighedes glæde ved at kunne trykke på "power on" på mit Lian-Li med dertilhørende køleløsning(er). Dermed skal det ikke være usagt at jeg føler en enddog stor glæde ved efterhånden at have fået bygget mig hvad jeg selv vil betegne som en computer i den "bedre" ende af spektret, hvormed den må placere sig selv, ydelsesmæssigt, langt over gennemsnittet for hvad en alm. PC'er i de danske hjem yder.
Det er dog også af min umiddelbare opfattelse, at de fleste computere herinde på oc.dk er af en sådan stand, at man skulle være intet mindre end skamløs for at kunne tale nedladende om en given maskine herinde.

Men, for at vende tilbage til sagens kerne:
Det har mig længe været til smerte at skulle opgive mit RD-system, om så end det var for en kort periode. Det er nok også den egentlige grund til dette indlæg. Jeg ønsker at dele mine oplevelser med DDR-ram med alle jer, som af den eller anden, måske ukendte, grund, måtte se ned på RD-ram. - Som værende noget for niché-markedet, tosser og andet kravl der ikke fatter at følge trenden.
Det hele tog sin begyndelse lige efter nytår, hvor mit elskede daværende P4T533-R stod af, af årsager som til evig tid vil være mig en gåde af format. Længe stod jeg i "vande" og vidste ike rigtig hvad jeg skulle gøre. Forskellige løsninger var da oppe og vende, og den mest logiske (for nogle) ville da nok også have været at købe et nyt RD-bundkort, men da jeg er en mand af format og som ikke ønsker at kritisere noget som jeg ingen for har kendskab har til, var mit umiddelbare valg et DDR-setup.

Mange forskellige løsninger var da også oppe og vende, og med et budget på en kr. 10-15.000,- skulle de fleste muligheder da også være rimelig åbne. Et AMD64 FX-51 system, var nok, på daværende tidspunkt, det mest tillokkende. Men da jeg ikke så nogen videre fornuft i 100% at bortkaste min ideologi om, at RD nok skal få sig en renæssance i forhold til main-stream, faldte mit valg på et setup bestående af min nuværende processor, samt 1Gb DDR-ram.
Jeg fik da også støvlet systemet på benene, og det varede da heller ikke længe inden at Vietcong, BattleField1942 DC. og andre gode spil, fløj henover skærmen med mit Radeon9800pro som katalysator.
Da computeren i en stadig stigende grad stod tændt flere og flere timer af gangen, og jeg lider af støj-allergi, var det mig meget nærliggende at få puttet noget vandkøling på.

Jeg kiggede i min iver efter diverse former for ekstrem køling, og da jeg længe har ønsket mig kompressor på CPU og peltier på grafikkortet, var tiden måske moden til en ny æra.

Jeg gik på jagt efter Vapochill's og Prometeia'er, men fandt, at de hver gang blev købt eller solgt lige for næsen af mig. Da så en ny bruger fra siden meldte sig som en sælger af et næsten nyt Prometeia Mach2, slog jeg til. Liden vidste jeg hvilke kvaler jeg skulle gennemgå siden vi slog den handel af...

Først "forsvandt" pakken i posten, sælger og jeg indgik dialog og fandt at ansvaret på ingen måde kunne diskuteres og dermed 100% måtte ligge hos Post Danmark. En klage/erstatnings-sag blev indgivet, og der gik ca. en 1-1½ uge inden vi fik at vide, at ventetiden var ca. 1 uge. Nu er der gået en uge, og nu fik vi at vide, at der "altid" går ca. 14 dage...

Oveni det, så brændte mit Radeon 9800pro af. Af uklare årsager valgte det at gå i døden, da det var fuldstænder ikke-overclocket. Efter en lang skoledag kommer man/jeg hjem og tænder for computeren. Det første der springer mig i mit åsyn er en masse røde firkanter og nogle fede blå streget henover skærmbilledet. Jeg slukket fluks, og håber blot på det bedste da jeg kort efter tænder igen. Men nej, samme kedelige fejl. Jeg slukker computeren og demonterer grafikkortet, og må til min ærgelse spille mine elskede computerspil med middelmådig grafik på et Chaintech Geforce4 Ti4600. Mig en gåde, omend en anelse tragisk, da jeg nu var berøvet mit yndlinshardware, i mere end én forstand.

Men, som sagt; så er jeg kommet i et bedre humør. Jeg har fået mit RD op at køre igen, og det mest fantastiske: Mit Radeon er ikke dødt. Dermed må fejlen ligge i MSI DDR-bundkortet, da jeg monterede Geforce4'eret kom jeg straks i tanke om, at ASUS'et ikke vil køre med netop dette grafikkort. Jeg har ingen anelse om hvorfor. Jeg ville derfor give mit Radeon en ektra chance. Til min store "overraskelse" viste det sig, at Radeon'et overhovedet ikke led af nogle fejl og/eller mangler. Det er derfor glædeligt at jeg nu kan meddele at jeg er oppe og køre igen.

Jeg venter stadigvæk på mit Mach 2, eksamener står for døren, jeg flytter til Ålborg og begynder snart på et nyt liv. Med nye venner, ny computer og oc.dk ;)

Vi snakkes ved "på den anden side" ;)

"ASUS P4S13G" - I'm waiting for you :e

epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2004 23:20:51
Svar/Indlæg:
3329/182
Tillykke...

Har også selv fået mit Abit IC7-Max3 igen fra shg.dk efter at have været dernede i dag for at se at de testede det.

De testede det jo ok to gange i træk, men så tog jeg derned og kiggede på... nej der var keine liv i lortet....





Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2004 23:53:08
Svar/Indlæg:
6052/189
#1:

seriøst..?? sagde de, at det funkede, og så beviste du noget andet ved at møde op og se på???


det var den groveste...!!! x( x( x( (sry for OT)

Men tillykke da NoNig... Jeg synes det er godt, at der er nogle der stadig skaber lidt forandring på fronterne... Skide-lækkert...

!



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2004 00:20:58
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1

Har været ude for noget lign. med et andet firma ved navn GREENdata.dk. Det var heller ikke just noget der imponerede at de sendte et defekt bundkort tilbage med en teknikerregning.
Jeg sendte det i hovedet på dem og bad dem om at teste. Der gik et stykke tid, og jeg ringede til dem. Jeg fik teknikeren i røret efter at have brugt min lidt mere... "mandige" (:00) stemmeføring, man kunne nok mere sige: "bestemte" stemmeføring.
Vi fik os en lille snak, og det viser sig at bundkortet slet ikke var blevet testet denne gang. Jeg bad ham venligt men noget bestemt lige at teste det for mig. Jeg havde forinden skrevet serienummer ned på RAM-blokke og bundkort, samt noteret mig særlige kendetegn. Disse bad jeg ham om at identificere for mig, samt han skulle verificere BIOS version når det lykkedes ham at starte computeren op...

Der blev tyst i den anden ende, og kun en lang og pineful hyletone afslørede teknikeren. Bundkortet havde overhovedet aldrig været testet, ej heller første gang da jeg sendte det ind.

Jeg fik mine penge igen, for bundkortet og det var den historie. Siden da, har jeg altid forholdt mig kritisk til "teknikere". Jeg vil gerne tro på det bedste i mennesker og tro det bedste om de fleste, men af og til bliver man bare skuffet... :(



Aphix
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2004 01:34:05
Svar/Indlæg:
1494/10
Så er der en der er glad :P

Så skal vi vel til at høre på hvor godt dit sys yder i forhold til alle os DDR-"n00bs" sys.

/AphiX



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2004 01:48:49
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #4

Det lyder det jo til, at jeg ikke behøver at fortælle jer...! :00

;) :p :e



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2004 01:53:55
Svar/Indlæg:
3329/182
#2 og 3 Det er korrekt.
Det er nok lige omkring lidt over en måned siden at mit Max3 brændte af i mit Vapo grundet kondensvand. Jeg skal alligevel til Aarhus og tager derfor personligt ned i butikken og får det byttet uden problemer. Det var ganske dødt :x

Jeg får et "nyt" - dvs. et som har været et fortrydelseskøb fra en anden kunde, men vælger dog alligevel at tage imod det da jeg regner med at det er gennemtestet og virker som det skal.

Jeg kommer hjem og der er nada liv i lortet og sender derfor det ind til RMA, hvor det kommer igen en uge senere med et testgebyr. Jeg bliver lidt urolig over hvilket af mit udstyr det så kan være, men helt i panik er jeg heller ikke og får det testet i en kamis computer og alt virker perfekt (gør det forøvrigt stadig), men der er bare ikke liv i det satans max3. Blæserne starter, men den poster ikke noget på skærmen.

Det ryger ind igen og denne gang med en noget mere fyldig RMA gennemgang og regner med at der vil blive gjort noget ved det, men nej. Får en opringning fra en supporter som ikke selv har testet bundkortet, men som skal forklarer mig at de nu har testet det OK igen uden problemer - han tilbyder tillige at sende et screenshot af et posted Windows skrivebord, men det kan jo være hvilket som helst så det gad jeg ikke. Derimod siger jeg at han skal sende det tilbage så jeg selv kan komme ned og kigge på sagerne, men det bundkort kom aldrig tilbage.

Jeg tog derfor dags dato ned til shg.dk i Århus (Højbjerg) for at se en af deres teknikere teste mit board og må indrømme at jeg var ved at grine mig selv ihjel da der ikke skete en skid. Kein post på skærmen så jeg fik da et nyt Max3 med hjem og det er forøvrigt sidste gang jeg tager mod et fortrydelseskøb.

Hvad andet er at shg.dk i denne sag har overtrådt en del punkter i købeloven. Faktisk en del, men flere af dem omhandler det samme. Jeg vil nu tage kontakt til forbrugerstyrelsen og vil i samarbejde med dem se om jeg ikke kan få en form for erstatning for mine transportomkostninger, hvis shg.dk ikke samarbejder frivilligt.

Desuden kontaktede jeg en kami for et par dage siden. Han havde fået hans bundkort kasseret af shg.dk fordi han tilsyneladende havde lavet en konstruktiv ændring ved at skrive "GNU" på batteriet til bundkortet.

Har også læst om en gut der satte 230volt til sit bundkort, hvorefter shg.dk testede det OK. Ved ikke helt hvad der er galt med den butik.... men håber da de tager sig lidt sammen fremover. De har altid været min favorit, men er godt nok noget usikker på dem lige pt. :(



The
 
Superbruger
Tilføjet:
27-03-2004 01:54:39
Svar/Indlæg:
613/20
tillykke med dit nye bundkort NoNig.... lag nu være med at brænde det af :e ;)



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2004 01:55:28
Svar/Indlæg:
4954/69
#1 Jeg hader teknikere :x Da jeg sendte min PSU RMA skrev de at de havde ombyttet den og fik den samme tilbage (havde sat mærke) men gad ikke gøre noget ved det fordi den virkede igen. DE SKAL BARE IKKE LYVE!!! x(

Sorry for OT ville bare lige ud med det :r

Men tillykke da nonig :)



WanthaL
 
Superbruger
Tilføjet:
27-03-2004 02:01:19
Svar/Indlæg:
607/20
Det var da en hel stil



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2004 13:33:07
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #9

He he :00

Når man skal, så skal man ;)



Spiffen
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2004 13:41:22
Svar/Indlæg:
3162/78
#9 tænkte det samme