Nvidia driver til windows 2003 server

Software d.  27. marts. 2004, skrevet af tf-uno
Vist: 361 gange.

tf-uno

Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2004 13:07:39
Svar/Indlæg:
317/39
hey... er det bare mig eller er der ikke lavet nogle nvidia driver til windows 2003server...
der er nemlig ikke farve på tv out på de driver der er i win.

Xcalibur

Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2004 13:13:09
Svar/Indlæg:
109/11
Du skal bare bruge de almindelige drivere.. Og så skal du aktivere Hardware accelleration i directX programmet..
Start, Kør, "dxdiag", Display, og så Enable dem der.. og så ind i egenskaber for skærm, settings, advanced, troubleshooting, og så sæt den til fuld hardware accelleration.. så kører det lige så godt som win XP, mindst

tf-uno

Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2004 14:23:44
Svar/Indlæg:
317/39
hmm, jeg havde sat hardware accellerationen op. men har ikke gjort det andet.. der med dxdiag..

men jeg prøvede og installer nogle win2000/xp driver, og nu kommer den bare med en fejl når jeg går ind under advanced.. (noget med nogle nvidia filer) nu siger den også bare at det er et standart vga kort den køre med.. og kan sku ikke få den til at installer de orginale driver,,:!;:!; hjælp, synes jeg har prøvet alt, har også prøvet og hente en nvidia remover, men den kommer bare med en fejl når man skal åbne programmet..,, BÆ

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2004 14:36:33
Svar/Indlæg:
592/17
hmmm..
Mit Geforce4 4200 kørte da godt nok under Win2003.
Jeg brugte også TvTool.
Men nogle gange gik den total i spunk.. Hvis computeren frøs i et spil.. Så kunne OS finde på at smide driveren.. Som du beskriver.
Men så skiftede jeg bundkorts driver & grafikkorts driver... Så forsvandt problemet ligsom. ?:(
Det er et glimrende OS.. Men jeg syntes det er en smule "buggy" stadig.. Hehe. Eller også er det min maskine der er ved at være for langsom.

Ebzen

Xcalibur

Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2004 14:43:31
Svar/Indlæg:
109/11
Mit GeForce FX5900XT kører perfekt i win2003. Har ikke fundet nogle bugs overhovedet. Prøv at afinstaller alle nvidia drivere evt med http://download.guru3d.com/paf...
Så burde det virke..
Derefter gå ind og hent de nyeste drivere på nvidias hjemmeside, og vælg de internationale.. har hørt det virker bedst til win 2003.. ved ik om det er en røverhistorie?

Scotty

Superbruger
Tilføjet:
27-03-2004 15:08:23
Svar/Indlæg:
258/12
Jeg studser så over at du vil bruge et server operativsystem til workstation.

tf-uno

Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2004 18:15:07
Svar/Indlæg:
317/39
vil lige prøve det der 4#...

det er også til min server jeg vil bruge det.. og den står i kælderen også med tv out til tvet.... også var der bare ingen farve på det lort.. (på min tidliger installation af xp skulle jeg vælge sammensat tvout eller hva det nu hed... ,men prøver lige de her tips engang i morgen...

tf-uno

Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2004 08:16:32
Svar/Indlæg:
317/39
gejl nu har jeg fået det til at virke...
men det var sku lidt underligt, fordi fjernede alle nvidia driver.. også hentede jeg den sidste nye driver... installerede den, genstartede.. og da den så var startet op går jeg selvfølgelig ind i advance for grafikkort.. men det ser bare normal ud, (så tænker jeg pis det virker ikke alligevel).. lukker vinduet igen, også ser jeg der står den har fundet et gForce2gts,, også må det jo ha hjulpet lidt tænker jeg.. går ind i advance, og nu er alt som det skal være..!_:!_:! (altså med nvidias driver) underlidt.,,,. men takker fordi nu virker lortet igen.