WinXP Sp2 og Overclocking af GFX?!?

Overclocking d.  28. marts. 2004, skrevet af h2o
Vist: 238 gange.

h2o

Superbruger
Tilføjet:
28-03-2004 01:29:29
Svar/Indlæg:
19/7
Hejsa.

Jeg er stødt på et underlrigt problem. Jeg har for nylig udstyret mit Radeon9500Pro med en ny (og i følge de fleste anmeldere bedre) blæser istedet for den originale. Det er en Artic-cooling VGA silencer og i samme forbindelse monterede jeg "heat-spreedere" på ram'ene på kortet. Det hele skulle jo gerne ende med et kort der kunne køre hurtigere end de 337/310 det i forvejen var clocket til (standard 276/270). Da jeg var færdig med projektet installerede jeg samtidig den RC1 der er kommet af WinXP SP2. Herefter gik jeg gladeligt igang med mit overclock.... Men det kan jeg ikke. Så snart jeg ændre hastigheden på enten GFX ram eller core så fryser mit system - det var jo ikke lige det der var meningen med at installere ny blæser og ram heat-spredere. Jeg har haft det hele skilt ad og kan ikke se at der skulle være noget i vejen. Så var det jeg tænkte om det kunne være den nye SP2 jeg har installeret der spiller ind og som gør at jeg ikke kan få lovat clocke på mit GFX-kort?

drator

Superbruger
Tilføjet:
28-03-2004 03:12:33
Svar/Indlæg:
1058/61
Tror det ikke, jeg har også installeret SP2, og kører 9800 pro. Jeg har ikke noget problem med at clocke.
Prøv istedet at tjekke om du har fået sat køleren ordentligt på, altså om der er kontakt mellem profil og gpu. Hvordan har du monteret dine heatspreadere, sikker på du ikke har brugt for meget lim, så det ender med at virke som isolering istedet??
Håber du finder en løsning!!

h2o

Superbruger
Tilføjet:
29-03-2004 16:15:47
Svar/Indlæg:
19/7
Jeg har monteret heatspreaderene med det medfølgende dobbeltklæbende lim, skulle det ikke være ok? det er et par profiler der egentligt er ca. 5 cm lange men jeg har bare savet dem ned så de passer, det skulle vel også fungere? de er fra Thermaltake, så jeg går ud fra at de virker efter hensigten når man montere dem.....

h2o

Superbruger
Tilføjet:
30-03-2004 18:41:09
Svar/Indlæg:
19/7
Det viste sig at være et driverproblem. Det var kun når jeg startede exploreren at systemet gik ned. Jeg har i lang tid brugt en Omega driver 3.7 til mit GFX, fordi det var den der i tests var den hurtigste. Den ville altså ikke med XP SP2, så den blev udskiftet med en Omega 4.3. Nu spiller det. Så kom kortet op at køre 344 på core (+25%) og 324 på MEM (+20%)... Nice.....