Det eneste der gør Max3 fantastisk er dets mulighed for at give ram 3,2 volt. Det har så en fejl ( Ja den fejl har det stadig - omend effekten af den er blevet dæmpet en del ) hvor indstillinger mellem 2,8 og 3,1 gør maskinen ustabil. Der kan sagtens laves nogle mods på bundkortet som vil afhjælpe den fejl - men så kan man lige så godt købe P4C800-E og lave et vdimm mod og ende det samme sted med 3,2 volt - bare uden blæserstøj. :00
Med hensyn til hastighed og stabilitet er P4C800 ( eller -E ) fuldstændigt på samme niveau som Max3 - dog klarer Asus bundkortene sig uden alt det OTES fis med 40mm blæsere der støjer på grund af for ringe kvalitet.
Med hensyn til features er der en forskel på Max3 og P4C800-E da Max3 har 6 SATA kanaler imod 4 på P4C800-E. Jeg kender en del der har et bredt udvalg af PC´ere og forskellige opsætninger - men jeg kender ikke en eneste der bruger mere end 2 - måske 3 SATA kanaler på deres bundkort.... :00
Max3 har desuden en masse forskellige mærker / typer ram som bare ikke spiller optimalt i det - så der er endnu en ting der skal overvejes.
Jeg skal ikke være den der direkte bestemmer hvad du skal købe, men jeg vil til hver en tid kalde P4C800-E et bedre køb end Max3....