Ustabilt netværk på W2K

Software d.  30. marts. 2004, skrevet af Deep Thought
Vist: 212 gange.

Deep

Superbruger
Tilføjet:
30-03-2004 08:55:23
Svar/Indlæg:
507/141
Min lillesøsters maskine (Gigabyte GA7IX) opfører sig underligt.
Den er koblet til switchen i en trådløs router/AP (med almindeligt netværkskabel), som er opkoblet til TDC ADSL, og alle de andre maskiner på netværket kører fint, blot ikke hendes.
Netværks/internetforbindelsen holder ofte (med 10-30 sekunders mellemrum) "pause", hvor IE ikke får decideret "timeout", men den opfører sig som om den var koblet op med et 14400 modem.
Nogle gange hjælper det at trykke refresh et par gange - et kort stykke tid (5-30 sekunder) kører systemet med ok hastighed, men så begynder problemerne igen.
Jeg har prøvet med to forskellige netkort uden at det hjalp.
Nogen ideer om hvad det kan være ?
Har scannet for virus mm, og alle opdateringer er inde.

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2004 08:59:58
Svar/Indlæg:
1881/217
Jeg har oplevet noget der minder om det.

Det som jeg gjorde, var at fjerne TCP/IP protokolen, og tilføje den igen, hvor efter jeg gik på Microsoft og hentede IE6.exe som installere fil, og installeret den, så virkede det 🙂

steen

Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2004 11:23:37
Svar/Indlæg:
2870/65
Så vidt jeg husker kører det board med Gigabit netkort, ikke?

Jeg har i nogle tilfælde oplevet at hvis 2 maskiner kører med forskellige Duplex-hastigheder, så slår netkortet fra som du her beskriver det (har set det på 3com/Intel netkort og på Gigabyte boards).

Løsningen er nogle gange at sætte Duplex-hastigheden til 100 Mbps.

Deep

Superbruger
Tilføjet:
30-03-2004 16:28:34
Svar/Indlæg:
507/141
Huddy: Det lyder som det man ville gøre i W9x, men jeg kan da prøve..
steen: Nej, det er et ældgammelt Slot A bundkort, sikkert fra før Gigabit NIC's blev opfundet ;P

Jeg installerede oprindeligt systemet i mit eget 100 Mbit netværk, hvor det originale Realtek 10 Mbit netkort virkede fint, men det holdt så op med at virke ordentligt efter noget tid, og det nye kort er et 100 Mbit Realtek, som så heller ikke virker ordentligt..

Underligt problem..gad vide om begge Realtek kort har problemer med det bundkort/PCI slot ?