bluetooth og wireless lan

Diverse d.  31. marts. 2004, skrevet af Assassin
Vist: 140 gange.

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2004 11:23:31
Svar/Indlæg:
1081/37
er der nogen der har nogen erfaring med at køre med de overstående på samme tid, det kører iværtfald på samme frekvenser?

Har problemer med min bluetooth mus og min AV sender, der kommer forstyrrelser på billed og lyd!

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2004 13:14:57
Svar/Indlæg:
4120/115
Ingen problemer hér! 😉
Selvom de begge er 2,4Ghz. så ligger de jo ikke og køre på precis 2.400.000.000hz., tror desuden at bluetooth virker lisom mobil telefoner, der skifter frekvens hele tiden...

Hvis du har forstyrrelser, er det så på dit fjernsyn eller hvad? hvis det er på computerens lyd, så kan det også skyldes andre ting! Men alt udstyr du køber i DK (CE mærket), må ikke gå ind og forstyrre andet udstyr! Men hvis det gør det aligevel, så er det sikkert fordi der ikke er blevet brugt nogle ordentlige filtre til at skærme af for alle spejlfrekvenserne... Og det er sådanset producentens ansvar, hvis han har sat et CE mærke på!

Men det kan self. også være din forstærker der står og samler støj op på de 2,4Ghz.....

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
31-03-2004 18:30:13
Svar/Indlæg:
1016/19
WLan kender jeg ikke så meget til, men Bluetooth har 78 kanaler i området 2402-2480 MHz som den ligger og hopper imellem ligesom #1 siger.

Det gør den land andet fordi dette frekvens-område er et "affalds-bånd" som bruges til mange andre ting, og derfor må en radio-service som benytter det, være forberedt på, at der kan være forstyrrelser. Det er en af årsagerne til hopperiet, for på den måde skal man forstyrre hele båndet på een gang, hvis man vil kvæle den.

Jeg ved ikke, hvad det er for en "AV-sender", du snakker om, men hvis den kører i samme frekvensområde kan den vel godt forstyrres af Bluetooth. Men fabrikanten burde have taget højde for dette... :00