-> Alle
Hør her:
Det er skam ok at I diskuterer APG, men derfra og direkte tude over at I bliver snuppet med ulovligt software...
Tag jer lige sammen. I tuder vel heller ikke over fartgrænserne? Hvis I fik en fartbøde, ville I også sige at grænserne er sat for lavt?
Jer der tuder over "afgifter" "afgifter" "afgifter" "afgifter", sig mig: Hvor dælen tror I at SU'en kommer fra? Boligstøtten, hjælp til enlige mødre, tilskud fra staten, jeres udemærkede uddannelser, jeres skoler, hele det sociale net som passer på jer, nusser om jer fra vugge til grav...
Kald det en velfærdsstat. Hvis I er så skide ligeglade med jeres egen situation og ikke kan respektere at andre kræver penge for deres arbejde, så find jer et andet land at være medlem af.
Det kan sgu da ikke passe, at man skal sidde og lægge øre til sådan en gang øregas. Nu må I da lige tage jer sammen. Alle de penge I bruger på computer, kan sgu sagtens betale en licens af Windows, Office eller noget andet kram som I benytter. Og hvis I da så hjertens gerne vil have "gratis" software, så er der så mange gode opensource tilbud derude at det er lige til at svømme i.
I har SÅ mange mulighder, og så vælger i piratkopiering. Mage til dobbeltmoral skal man da lede længe efter. OG såfremt i gerne vil have noget af det gode, så må I da for fanden kunne forstå, at der ligger en helvedes masse arbejde bag, og at de folk kræver deres løn.
De penge i "sparer" ved at piratkopiere kunne I jo passende bruge på andet end fester, sprut, case-mods osv. Og købe jeres software når det så endelig er.
Når snakken kommer på musik kan jeg kun være enig med de fleste af jer I, at musikken i dag ikke længere lyder som musik, men som et kasseapperat. Så lad være med at downloade det, hvis I synes at det er noget bras. Jeg ville sgu da ikke give penge for noget jeg ikke kan li', deraf, ikke købe det.
Jeg betaler for hvad jeg synes er godt, ikke hvad der er mig pålagt. Og derfor køber jeg ikke en "Absolute hits" fordi den lyder af bæ...
Der var en gang en "klog" mand der sagde, at musik skal opleves "live". Nogle kalder det for snobberi, men det synes jeg bestemt ikke. Musikvaliteten har i dag nærmet sig noget, hvor musikken ikke længere sættes i højsædet. Jeg skal ikke sætte mig fjendsk over for nogle stilarter, men det er mig bestemt ikke fremmet, at moderne musik (dance, trance, techno) lyder af h-til.
Sæt det hele i relief, og spørg jer selv, om de I ønsker er ægte musik eller bare noget tam tam pakket ind i lækre damer og monotome omkvæd?
Den slags lort eksisterede i 1700-tallet, det eksisterede for 50 år siden, og det er der stadig. Men folk kan altid vælge kvalitet, og hvis ikke. Så skal I da for pokker ikke brokke jer over, at I køber noget lort...
Måske er mange af jer ikke vante til at arbejde, eller vente på det man vil have. F.eks. arbejde sin røv ud af bukserne hele sommerferien, fordi at når man er færdig. Så står der et sæt højttalere nede i en butik og venter på én. Og fordi at man har arbejdet så intensivt for det, kan man måske få lidt rabat, og dermed have råd til et lille anlæg også... jeg ved ikke. Men det er glæden ved arbejde. Og ikke bare sidde på sin flade røv foran computeren og vente på at Kazaa får hentet den film dér.
Som om, at folk har mistet deres sans for kvalitet og dermed mener at de har deres fulde ret til at vælge og vrage. Det er imidlertidig ikke korrekt. Måske er jeg bare opdraget gammeldags nok til at vide, at tingene har en værdi, og at penge er ikke noget man spøger med...
Jeg kender naturligvis ikke jeres økonomiske situation, og såfremt enkelte af jer ikke er i stand til at arbejde, så findes der jo så mange muligheder. Man er "aldrig" nødsaget til pirateri.
Jeg kan til dels godt forstå dem af jer, som ikke vil have lort, og synes at det er noget bæ at købe en CD, og der så kun er en to tre gode numre på. Jeg oplever det selv, men synes "for fanden hvor er det træls" men bider det i mig igen.
Jeg er f.eks. meget glad for Kashmir. Jeg har alle CD'erne, og jeg mener heller ikke at alle numrene er gode på alle 5 CD'er. Ikke desto mindre, så ved jeg at det er godt, og betaler gladeligt for de numre. Til gengæld holder jeg fingrene langt væk fra hvad jeg kalder "popstars"-cd'er. De alt for kommercielle lorteplader og ærgrer mig over at 80% af den musik der er derpå er noget der er lige til at smide ud. Og at de resterende 20% er ok.
Kr. 200,- er meget for en 2-3 gode numre. Men tilgengæld, så de penge jeg sparer dér, kan jeg måske købe en CD med Mozart eller Verdi, og så glæde mig over dén.
Det er jo selvsagt, at ikke alle har den samme musiksmag og filmsmag. Men hvis det er sandt. Hvorfor lader I så ikke bare være med at købe en CD med Mozart eller Verdi, og køber en "popstars"-cd?
Det ligger mig virkelig fjernt at folk ikke kan se den position de sætter sig selv i. Det er ligesom små børn der vil have det hele... ligesom den 5-årige der tigger om en hund, lover nok at skal passe den. Men når det kommer til stykke er det en hel anden byrden kommer over på, og den fem-årige glemmer lidt den øjebliks rus der er over hunden. Og når glæden har lagt sig, så keder den bare...
Mangel på ansvarsfølelse og respekt over for de folk som sætter en ære i, at have lovlig software på deres computer.
Jeg føler mig "tilsmudset" over at se den slags. Folk der klager over kvaliteten af deres downloadede DivX/Xvid film fra Kinobiografen ikke er af en god nok kvalitet.
Hva' fanden er der i vejen? I stedet for at downloade den 5 gange, så tag da for fanden ind og se filmen. Det er sgu lige før, at det bedre kan betale sig.
Jeg kan godt forstå APG, det må være en lortetjans, og jeg tvivler heller ikke et sekund på, at de selv har piratsoftware i deres computere. - Og dog.
Tag lige jer selv i nakken, og lad og se nogle lidt mere... "saglige" APG-hade tråde i fremtiden ;)