Hacker angreb?

Software d.  31. marts. 2004, skrevet af System
Vist: 170 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
31-03-2004 18:26:34
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har netop fået melding fra Norton Internet Security, at der har været forsøg på indbrud på min computer.

Der står også, hvilken IP der har prøvet at få forbindelse med min computer.

Nu vil jeg så gerne høre, om man kan finde ud af, hvem det er? Selvfølgelig uden at modparten finder ud af det. ;)
Hvis ja, kan an så bruge det i en politi-anmeldelse?
SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2004 18:30:15
Svar/Indlæg:
1503/128
www.ripe.net <-- Her kan du lave en trace på IP adressen, men hvis det er en person der ved hvad han har med at gøre, får du højst sansyneligt ik' noget somhelst ud af det.

Desuden er chancen for at det er en dansker, så lille at det næsten vil være umuligt at gøre noget.

Sidst men ikke mindst, tvivler jeg meget stærkt på at der har siddet en person og forsøgt sig på netop din maskine. Der findes servere der kun har det formål, at stå døgnet rundt og checke IP adresser, for så til sidst at generere en liste over dem hvor det blev fundet "hul igennem". Dernæst sidder der en lille fedtet nørd med bumsede briller (eller ... øhh), som så kan gennemgå den liste for at se om der blev fundet hul igennem til noget interessant.

Det du har været udsat for, har højst sansyneligt blot været et mindre chek-up fra en "hacker-server-ting".