Hjælp den er gået ned.

Diverse d.  31. marts. 2004, skrevet af -eXo-
Vist: 162 gange.

-eXo-

Superbruger
Tilføjet:
31-03-2004 19:42:53
Svar/Indlæg:
172/48
Jeg har modtog idag et nyt lys-rør til min pc, og rodede med nogle strømkabler imens computeren kørte, fordi røret lige pludselig ikke lyste mere.
Ved et uheld ryger et strømkabel så ud, og min ene harddisk i mit Raid 0 system mister strøm. Jeg skynder mig at slukke for computeren, og får sat strøm til disken igen, men da jeg tænder, kan bios'en ikke finde den harddisk der mistede strøm.
Er der nogen der har en løsning på dette?
Jeg tror ikke på at harddisken kan gå i stykker af det, men jeg kan ikke forstå hvorfor bios ikke finder den.
Kan man genoprette noget inde i disken med et dos program eller noget?
Jeg har tænkt over at prøve og sætte disken i en anden pc, for at se om den er død?
Hjælp, der er mange dokumenter på de diske som helst ikke må gå tabt!
Begge diske i raid-systemet er Maxtor Plus 9 IDE 80GB.

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2004 19:53:24
Svar/Indlæg:
1950/230
Tror ikke at du kan få noget DOS program til at gøre noget, hvis ikke BIOS finder den.

Men som du selv skriver, sæt den i en anden maskine og se om den kan finde den, kan den det, og du har adgang til dokumenterne, er det jo fint.

Men kan du ikke få adgang til dokumenterne, er der mange programmer der kan hente store dele af filerne.

Bla:
GetDataBack
RescueDisk

Søg efter disse på google.

Twilight

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2004 20:00:24
Svar/Indlæg:
597/39
Joeh, den kan nok godt gå i stykker af det, har selv mistet en HD ved at 12V forsvandt under brug. :00

Tror ikke at du kan hente nogle af filerne ud ved at sætte den i en anden maskine da du jo har kørt RAID0.