Jeg ville absolut velge Asus P4C800 af flere grunde:
Har ikke vdimm probbet som max3 har
Klarer sig uden lavkvalitets støjende blæsere (OTES og NB)
AGP lås fejler ikke over 300mhz fsb (Er dog ubetydelg hvis man har en 2,6ghz)
Min northbrige blir sjeldent varmere end at jeg fint kan holde hånden på den. Så IMO er passiv nb køling kun en fordel.
P4C800-E Deluxe clocker også ligeså godt eller bedre end max3.
Pcb et på den har måske ikke verdens smukkeste farve, men hellere leve med den end at have et max3 inde i sin maskine!
Vdimm probbet på max3 kan løses af et mod, men så kan man jo lige så godt købe et asus og modde det så det kan levere nesten lige så mange volts som max3 uden probs.
IMO er det eneste ting som taler for max3 er de 6 sata porte. Men hvem har også 6 hd's ??
Alene Abits håntering af vdimm problemet er nok til at jeg ikke ville købe max3. Istedet for at kalde alle de fejlbefengte boards tilbage kommer de med en forklaring der går ud på at de har fulgt standarder fra intel 100% og at det er ram producenternes skyld at nogle ram ikke virker.
Hvis de det er rigtigt som de siger at de har fulgt standardene 100% i max3. Hvorfor er VTT'en alltid halvdelen af vref (er det ikke det den hedder?) på deres nye ai7 der også har mulighed for at give 3,2v vdimm? Det har jeg ikke set en ordentlig forklaring på.