Ny virus i omløb... hvad gør den?

Diverse d.  01. april. 2004, skrevet af Salkcin
Vist: 384 gange.

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2004 23:26:33
Svar/Indlæg:
1713/31
Ville lige dele det med jer... har modtaget 3 e-mails i alt fra cybercity af rimelig suspekt karekter (på 2 forskellige e-mail accounts). Alle 3 har vedhæftede pif filer som er en genvej til MS-DOS program også er de på Engelsk. En af dem er så angående bolig.dk (forward jeg har hos Cybercity) ville blive lukket inde for 3 dage pga. "improber use...read attached file for more infomation"... den sluttede så med "Team Bolig.dk / Cybercity.dk". Tror ikke lige Cybercity har et team til hver af deres over 100 forwards

Det burde nu stå klart for enhver nu at denne mail ikke oprindeligt kommer fra Cybercity, men ville høre om nogen har været dumme nok til at execute pif filen? kunne være meget rart at vide hvad vi har med at gøre her.

....har også lige skrevet med nogen som har modtaget lign. på deres Jubii e-mail account

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2004 23:41:44
Svar/Indlæg:
4120/115
Nok usandsynligt den kommer fra bolig.dk eller cybercity.dk, hvis den indeholder virus... Men i headeren på emailen kan du se IP adressen på den SMTP server den er sendt igennem, så kan du jo enten prøve at køre en trace route eller lave en whois på den IP, og hvis du er heldig så er den en brugers egen IP... 😉

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2004 23:42:31
Svar/Indlæg:
1713/31
I får dem lige så i kan se hvordan de ser ud :P

Subject: E-mail account security warning.

Dear user of e-mail server "Cybercity.dk",

Your e-mail account has been temporary disabled because of unauthorized access.

For details see the attached file.

Have a good day,
The Cybercity.dk team http://www.cybercity.dk

Subject : Notify about your e-mail account utilization.

Dear user of Cybercity.dk,

We warn you about some attacks on your e-mail account. Your computer may
contain viruses, in order to keep your computer and e-mail account safe,
please, follow the instructions.

Pay attention on attached file.

Have a good day,
The Cybercity.dk team http://www.cybercity.dk

Attached files kan hedde "message.pif" og "text.pif". Har ikke lige den sidste da den ligger på en anden computer jeg ikke lige gider tænde

steen

Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2004 23:45:36
Svar/Indlæg:
2870/65
Der er en virus i omløb som laver netop dette nummer med at udgive sig for at være fra din ISP

Hvad det er den hedder kan jeg ikke lige huske, men slet skidtet lige så snart du kan komme afsted med det. Jeg mener at der er noget info omkring den inde på http://www.virus112.dk , hvis du har lyst til at kigge nærmere på det.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2004 23:48:13
Svar/Indlæg:
4120/115
hmmm... Og du er sikker på at du ikke selv har virus? Det kan jo være de er rigtige nok??

.pif filer er det ikke noget grafik halløj? Det kan vel ikke indeholde mange virus?

Du kan vel trække filen ud på skrivebordet etc. og virus skanne den! Håber da du har noget antivirus...

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2004 00:03:00
Svar/Indlæg:
1713/31
Kan ikke lige finde noget (forvirende side), men tak for tippet

står der er en "Genvej til MS-DOS program"... den udfører sikkert bare nogen kommandoer i command prompt som gør et eller andet åndsvagt.

...lader bare være med at åbne. Var mere for at "advare" andre og finde ud af hvad den gør. Har btw. haft IRC virus inde tidligere idag, men den er fjernet. Kan være den har hentet nogen infomationer den har sendt videre til en eller anden server der så har sendt de mails til min mail. Ved ikke helt

Silent

Skribent
Tilføjet:
02-04-2004 00:03:09
Svar/Indlæg:
3223/205
Jeg har fået næsten samme virus på min sol mail for et par dage siden, den sagde nemlig det samme som:

Subject: E-mail account security warning.

Dear user of e-mail server "Sol.dk",

Your e-mail account has been temporary disabled because of unauthorized access.

For details see the attached file.

Have a good day,
The sol.dk team http://www.sol.dk