TFT skærme.... skrøbelige ?

Diverse d.  02. april. 2004, skrevet af System
Vist: 256 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
02-04-2004 10:06:21
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej ,
Jeg overvejer at anskaffe mig en TFT skærm...

Har nu læst flere steder at en moderne TFT skærm kommer tæt på ydelsen af en alm. CRT skærm...
Men hva med holdbarheden ?

Ved. f.eks rengøring ? .... er skærmen ikke utrolig sårbar når den er ubeskyttet ??
Er der mulgiheder for at købe nogen form for beskyttelse ?
F.eks en glasplade som Xerox skærmen ????

/manga
Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2004 10:22:47
Svar/Indlæg:
2502/221
nu skal du jo ikke sidde på den, og under transpost kan du jo bare bruge den org kasse. de fylder jo ikke så meget..

Tror ikke de er specielt skrøbelige, men du skal nok ikke tykke ALT for hårdt på fronten, men så kan det jo også være ligemeget om det så er glas...

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2004 10:47:31
Svar/Indlæg:
3712/44
Nu har jeg aldrig haft noget behov for at røre ved mine skærme når jeg skal pege på noget. Er du den type der helst skal ha' fingeren 2 cm ind i skærmen for at pege på noget, så køb for guds skyld en CRT......

Ellers er TFT skærme ret nemme at have med at gøre. Jeg plejer bare at bruge en tør fnugfri klud, det klarer 99% af rengøringen. Ellers fugter jeg bare kluden med lidt demin. vand (har jo alligevel adskillige liter stående til mit vandkøl) og tørrer så forsigtigt med det. Der er endnu ikke kommet noget skidt på mine TFT skærme jeg ikke har kunnet få af på denne måde. Men igen, jeg har ingen små børn, kæledyr eller gæster/venner der rører mine skærme....ever! De HAR lært det ;)

red_martians

Moderator
Tilføjet:
02-04-2004 11:30:13
Svar/Indlæg:
7881/1165
De kan holde til lidt.... Flere har haft succes med at massere døde pixels igang... især croma-pixels... Og der skal trykkes godt til på skærmen, hvis man skal ha dem til at virke!!

EnerGhizer

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2004 11:37:44
Svar/Indlæg:
70/2
Nu har jeg aldrig haft en TFT skærm, men jeg skulle da mene af det vel bare er en slags opgraderet skærm, som der også sidder på en lommeregner? Eller er jeg helt galt på den?
Men altså det jeg ville frem til, var at hvis man trykker på en skærm på en lommeregner, så ser det jo ikke ud til den har alt for godt af det...

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2004 12:28:45
Svar/Indlæg:
1081/37
#4 jo du har ret det er en LCD skærm lige som i en lomme regner bare med 3 lag krystal matrix i 3 forskellige farver og så er det bagrundsbelyst, man kan godt sige at de tager skade af at blive trykket på men ikke hvis det kun er kortvarigt så retter krystallerne sig langsomt til deres originale position, men hvis du trykker over en længere periode et sted på skærmen, så skal nuk nok regne med at krystallerne forlader deres originale position uden at kunne komme tilbage igen!