Da jeg har kigget lidt på priser i Tyskland i forhold til DK kan jeg spare ca. 1300 ved køb af dette. 2 x 512 MB DDR PC 400 1 HDD Seagate 160 GB 1 Processor intel IV, 3 GHz 1 Grafikkort Radeon 9800 Pro 256 MB DDR II 1 Bundkort ASUS P4C800 I875p
alt dette til en pris af 6677,- dKr. i Tyskland (Norskit) imens tilsvarrende hos SHG koster 7990,- dKr.
Det jeg gerne lige vil vide er om der har prøvet at købe på hardware i Tyskland via internet, specielt hos www.norskit.de da der er dem der har det til ovennævnte pris, se evt. selv deres hjemmeside.
du skal være opmærksom på at hvis den pågældende sælger for mere end 280.000 kr. om året til Danmark, så er butikken højst sandsynligt momsregistreret her i landet og du skal dermed betale den danske moms på 25 % og ikke den tyske (16%)
Men hvis sælgeren glemmer at tage dansk moms i stedet for den tyske, så får du ikke senere en regning fra skattefar, den ender hos sælgeren
Hvis du kaster dig ud i det må du meget gerne skrive om dine erfaringer med det. Jeg over også efter at have læst denne tråd om det kan betale sig.
Jeg er dog ikke helt så tryg ved at handle i tyskland mht. til ombytning af vare der ikke virker korrekt mv. Jeg kan godt nok få en ekstra stang RAM med til ca. samme penge... :l
Så hvis der er andre der har erfaringer vil jeg også gerne opfordre jeg til at skrive om dem.
# 11 Tak for tippet har læst de tyske erfaringer igennem og bl.a. også svarene fra NorskIT.
Konklusionen for mig er at jeg bestemt ikke handler hos www.norskit.de , og ikke kun pga. de dårlige erfaringer fra deres kunder men mere pga. de svinske svar som NorskIT har givet i forumet, hvor de bl.a. kalder deres kunder dumme (men de har jo også brokket sig så er det jo fair).
Tak for alle svarene, jeg tror jeg holder mig til de danske leverandører som i hverfald er mere seriøse.
Wow fandt en super Pc til næsten ingen penge den ville koste mindst 9000-10000 kr herhjemme og den koster kun 5500kr i tyskland selvfølgelig uden skærm men stadig billig
Jeg vil lige give jer de sider jeg har fundet billige priser igennem, jeg vil gøre jer opmærksom på at jeg ikke vil handle i Tyskland hvis jeg skal betale forud, hvilket mange af forhandlerne kræver. Man er ikke sikret hvis man gør dette og forhandleren kan lettere kræve flere penge inden varen sendes bl.a. pga de regler #11 nævner og når jeg så læser kundernes bemærkninger i tyske forum så må jeg nok sige at priserne lige pludselig ikke er så gode.
Der er dog tyske forhandere der acceptere kreditkort fra udlandet og her tør jeg såmen godt at handle problemet er så bare at her svare priserne nogenlunde til de danske priser. Hvis forhandleren acceptere kreditkort er man sikret varen til den pris man har accepteret under handlen, da forhandleren ikke kan hæve andet end lige præcis det beløb man har accepteret og hvis forhandleren så ikke vil levere gør man forhandleren opmærksom på at det skal han/hun og nægtes det stadig går man i sit pengeinstitut viser dem korrespondancen og får pengene retur. Herefter kan der være et slagsmål mellem pengeinstitut og forhandler, men det er jo egentlig ligegyldigt for man får pengene retur (og mon ikke pengeinstitutet har fat i den lange ende).
Nå jeg lovede jeg nogle adresser i Tyskland (svare til edbpriser.dk)