Så har jeg endelig fået samlet systemet sammen og vil lige høre den aller sidste vurdering om noget kunne gøres meget bedre. Jeg har prøvet at få vurderet det i et andet forum kan vil hellere spørge en gang for meget end en for lidt. Vidste ik helt om det er det rette sted jeg har placeret den eftersom det både er hardware og vandkøling. Jeg har brugt omkring de 10K og det er med vandkøling og det hele. Håber i vil give jeres mening og evt justering på det inden jeg "spilder" 10 K væk. Og jeg VIL have vandkøling
Jeg vil sige at jeg skal bruge det som et solidt gaming computer som også skal kunne OC godt. Og så skulle det gerne kunne holde et godt stykke tid. Jeg har prøvet at tegne hvordan jeg regner med at sætte vandkølingen op.
Håber at i kan se hvordan det hænger sammen selv om det gik lidt hurtigt. I må spørge hvis jeg har glemt noget så skal jeg prøve at svare så godt som muligt. Forslag til både hardware eller vandkøling søger jeg.
ja det ser nu rigtig godt ud. jeg har kun to bemærkninger (ved godt at du skriver at du vil ha vand men prøver alligevel): 1) hvis du vil spare lidt penge osv. så køb en vga silencer, den er meget lydsvag og køler superbt. hvis du går efter vga silenceren i stedet så vil det koste dig omtrent det samme at ha kompressor på cou'en. 2) du kan også vælge og beholde vand på cpuen og tage silenceren til gpuen. med de sparede penge opgraderer du til en AMD 3200+ og får glæde af den større L2
Det er rigtigt nok at der er en del folk der har snakket om varme ram, men der er på den anden side også mange der er glade for deres 256MB ram. Men som du selv nævner, så er det lidt mere fremtidssikkret end 128MB, så hvis pengene er til det så overvej XT'eren
#6 Jeg sidder i samme dilemma.. havde kigget på et PowerColer 9800 Pro 128 MB.. men så tænkte jeg at jeg får brug for de 256 MB (eller ihvertfald på et tidspunkt) og R9800Pro 256MB koster 2600,- men et R9800XT 256MB koster kun 500 mere
GPU KØLER: Aktiv køler DVD SOFTWARE: Der medfølger PowerDVD software SOFTWARE: Der medfølger driver & 1 Kupon til Half life 2 KABLER: Der medfølger: - Dvi til VGA converter - Phono kabel 1 meter - Phono til S-VHS adapter
Kender godt problematikken, det ville måske også være rart med 2x512 MB mushkin special så er det 2700,- for ram istedet. Man kan hele tiden finde forbedringer, men da det jo er en gaming maskine vi taler om, må gfx være 1. prioritet ;)
det madview kort yder som alle andre 9800xt kort imo
jeg ville tage det frem for et 9800pro
hvis du vælger 9800 pro ville jeg tage et med 256 mb ram da jeg er ganske sikker på de nye spil snart kommer til at kunne udnytte dem se bare et spil som cod.
Det er ihverfald det jeg sidder og venter på, har ikke tænkt mig at gå glip af dual channel. Om det så giver nogen ydelse der er værd at tale om vil tiden jo vise...