Tænkte på, hvis jeg vil køre en Battlefield Vietnam server skal jeg så købe et ekstra eksemplar af spillet eller kan jeg nøjes med at installere noget server noget?
Har nemlig min P3 733@850 mhz win 2003 enterprise server stående her ved min server der hungrer efter at game noget Vietnam!
Bare installer dit spil på serveren og husk at markere BVCC som er en manager der giver et hav at funktioner. Mht. til cd-key så er det lige meget da "server"-delen ikke selv skal bruge cd-key. Sådan er det i hvert fald her.
En anden cd-key? Det eneste den skal bruges til hvis du bare vil bruge servere delen fra dit indkøbte spil er til installationen. Efter endt installation kan det være lige meget hvilken key det er, det bliver ikke tjekket.
nej nej nej..... nu snakker jeg kun server delen.... begynder du at spille på nettet med samme key på 2 computere går det galt... Man kan godt have samme key på en server og på en klient... men ikke flere klienter.
Serveren har ikke brug for en CD-key, alle de dedicatede servere jeg har sat op (CS, Serious Sam: SE, UT2k4) har ikke haft brug for CD-keys, da disse server version som regel er gratis at hente.
#11 Ja netop. Men som jeg prøver at forklare.... Man kan installere BFV på 2 computere med samme cd-key! Den ene bruger man så KUN Dedicated Server delen, som er med i standard installationen. Den anden computer kan man så spille på nettet med. Det er fordi at så behøver man ikke at downloade serveren fra nettet, da den tit fylder mega meget.
arh... det her server pisser mig af. Jeg kan ikke connecte til min server hverken Local eller over nettet. De kan sagtens finde hinanden på det normale netværk i windåse.
nu kan jeg godt komme ind på den over LAN men vælger jeg internet bliver skærmen på serveren sort som om den vil ind i spillet og så går den bare ud igen
-> #11 UT2K3 og UT2K4 kræver begge en CD-key for at kunne køre med den dedikerede serverversion, dog er det gratis at få denne. Den gamle Unreal og UT2 krævede ikke dette.