hvilken lim er bedst ?

Overclocking d.  03. april. 2004, skrevet af System
Vist: 198 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
03-04-2004 11:51:14
Svar/Indlæg:
0/11005
jeg ska lime en lille kobberbrik på en aluprofil ...

se her :

hvilken lim er bedst til at lede varmen ... ?

http://www.studiedata.dk/produ...

hvis der er en af jer der har lidt tilbage af noget ... så vil jeg gerne købe det , det er jo lidt dyrt at give 95,- for lim , når man kun skal bruge en lille smule ...

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2004 12:24:51
Svar/Indlæg:
4120/115
De gange jeg har skulle bruge det, har jeg bare brugt noget alm. AC3, og i hvert hjørne lagt en lille klat sekund lim... På den måde undgår du at skulle have lim i din kølepasta, om man så må sige 😉

Du skal self. bare undgå at lægge kølepasta i hjørnerne, ellers binder limen nok ikke så godt...

Jeg har selv været lidt mistænkelig over om limen kunne holde til varme variationerne og stresset, for aluminiummet udvider sig jo mere end kobberet når det bliver varmt, så det skal jo kunne arbejde lidt! Men jeg har endnu ikke haft nogen problemer med det, og jeg bruger det da flere steder 😉

nOvastar

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2004 15:16:13
Svar/Indlæg:
245/15
det er vist ikke så stor forskæld med hvor meget de leder det er mere hvordan limet holder og Zalmans termiske lim holder af lort til efter min erfaring da jeg har prøvet at lime heatsinks på ram med limet på 3 forskællige kort... efter ca. 3 måneder faldte profilerne af.. så jeg ville nok vælge artic silver limet

RadaGast

Superbruger
Tilføjet:
04-04-2004 15:55:10
Svar/Indlæg:
164/15
Jeg bruger AC Thermal Adhesive med part A og B, hvor du blander.
Det virker i løbet af 2-6 min. Så sidder det ellers bare fast. Vær' sikker på at du vil lime det du vil lime :l Det kommer aldrig af igen, hvilket både er godt og skidt...!!?