WinXP vil ikke starte op

Software d.  04. april. 2004, skrevet af System
Vist: 218 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
04-04-2004 16:26:09
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej.

Jeg har et rimelig stort poblem. Jeg har lige formateret, og instaleret Windows XP pro igen. Da instalationen så er færdig starter den selvfølgelig Windows, men under windows bootscreen'en går den kold, efter ca. 30 sek... og der sker ikke noget. Jeg trykker så på min reset knap, og når windows starter igen kan jeg så vælge mellem at starte windows op i normal tilstand (der sker det samme), og fejlsikret tilstand.... Og den vil godt starte den op i fejlsikret tilstand, men det kan jeg jo ikke bruge til så meget.

Hvad skal jeg gøre for at få Windows til at starte normalt??? Og jeg har prøvet at formatere og instalere igen, der sker nøjagtigt det samme. Og ja, det er originalt windows!

Jeg håber at I kan hjælpe mig. ?:(
På forhånd tak!
steen

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2004 10:53:47
Svar/Indlæg:
2870/65
Det kunne lyde som om at en eller flere af dine (jeres) Services har problemer med at starte op, enten på korrekt måde eller i ordentlig tid.

Måden at teste dette på er, at installere Recovery Console. Når denne er installeret, kan man boote ind i Recovery Console og Disable en Service ad gangen og så genstarte maskinen og boote normalt ind i windows.

Når man så booter normalt ind i windows skal man lægge mærke til om der er sket en forandring. Hvis man så har fået løst sit problem ved at lukke ned for en Service, ved man så hvor problemet skal angribes.

Dette er en ret langsommelig og besværlig process....dog giver den et rigtigt godt overblik over hvordan de forskellige Services arbejder på maskinen.

Det skal lige nævnes, at man kan standse CD-rom-drev med mere i Recovery Console osv.

Man installerer Recovery Console ved at have sin cd-rom med windows i cd-drevet, gå i Start - Run og skrive x:\i386\winnt.exe /cmdcons (hvor x er cd-drevet).

Recovery Console fylder små 10 MB på disken.

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2004 11:01:58
Svar/Indlæg:
592/17
@2:
Slap dog af mand!! :e
Hvad er der sket med brugervenligheden på det OS. Det skulle være så nemt at arbejde med. Og her begynder du at snakke om Recovery Console! :p
Det skal da bare virke for h***** :i

Nej. Jeg tror der er noget fuldstændigt åndsvagt galt med den maskine. Prøv at loade Failsafe instillinger i BIOS.
Og prøv at lave en profil næste gang. Så vi bedre kan se hvad du har af hardware! ?:(
Eller i det mindste skrive det altså! ;)

Ebzen