Bedste Webdesign program?

Software d.  04. april. 2004, skrevet af -|VerTeX|-
Vist: 325 gange.

-|VerTeX|-

Superbruger
Tilføjet:
04-04-2004 20:53:12
Svar/Indlæg:
111/56
Hvad er det bedste Webdesign program?? Ligesom Frontpage og Dreamweaver, og lign.

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2004 20:56:17
Svar/Indlæg:
3799/43
tekst baseret eller desing baseret hvor man skidder på de mange ekstra linjer ?

exeo

Superbruger
Tilføjet:
04-04-2004 20:56:24
Svar/Indlæg:
288/19
blanding af Stones webwriter/Sausage (osv.) og photoshop velsagtens..

ellers wyzewyggerne: Adobe GoLive, og Dreamweaver som du selv vælger..

.exeo

-|VerTeX|-

Superbruger
Tilføjet:
04-04-2004 21:08:59
Svar/Indlæg:
111/56
Altså det jeg tænker på nok ligesom #2 siger. Et program til at redirer og skrive med, med mange funktioner. Et program lidt ligesom Frontpage men med flere funktioner.

Sparky

Superbruger
Tilføjet:
04-04-2004 21:41:43
Svar/Indlæg:
366/304
En kombination af dreamweaver, photoshop/imageready og flash.
Det er ikke så meget programmet der gør det men personen der sidder bag det. Du kan være nok så hård til at håndkode html, men hvad nytter det hvis du ikke kan få den rigtige idé?

#1 om det er tekstbaseret eller designbaseret betyder ikke det store i dag, ikke når man kan indstille de "designorienterede" programmer til at rydde op efter sig selv i deres pågældende html kode. De mange ekstra linjer har heller ikke det store at sige nu hvor alle sidder med hurtige internetforbindelser, det er faktisk en fordel at kunne se hvad du laver i stedet for at sidde at kode i blinde. Og hvis der så sniger sig lidt slamkode ind så kan man bare fjerne det manuelt 🙂

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2004 21:48:48
Svar/Indlæg:
2540/228
4# godt talt! og jeg gir dig ret

DragonOne

Superbruger
Tilføjet:
05-04-2004 00:39:57
Svar/Indlæg:
240/44
man kan ikke rigtig definere hvad der er det bedste.... DreamWeaver og Golive har hver især deres fordele og ulemper...

Selv brugte jeg tidligere GoLive og var svært tilfreds med det.. de senere versioner har tilmed indbygget funktionalitet til at importere PSD-filer og generere web direkte derudfra.. pænt nice hvis man ikke lige er super PS haj.. :)

DreamWeaver har så klart nogen fordele i forhold til flash osv.

Sparky

Superbruger
Tilføjet:
05-04-2004 08:12:34
Svar/Indlæg:
366/304
dreamweaver er det bedste WYSIWYG til programmering af dynamiske sider, golive er mere designorienteret og så har det de store fordele med smart objects, så du bare kan smide illustrator og psd filer direkte ind i programmet, desværre er dynamic content delen af golive blevet fjernet i golive cs, så hvis du skal lave dynamiske hjemmesider så hedder det dreamweaver eller håndkoding.

Men husk det er idéen der tæller og dit kreative talent. Jeg kan vide nok så meget om golive og dreamweaver, men hvis jeg ikke er kreativ hjælper de mig ikke en skid. Det er lidt ligesom hvis du havde en boing 757 til at flyve på arbejde i, du vidste bare ikke hvor du skulle tænde for den 🙂

Racerbil

Superbruger
Tilføjet:
05-04-2004 10:59:38
Svar/Indlæg:
462/53
Well... Det kan godt være at WYSIWYGerne generer kode der virker... men det validarer ikke en skid, du har ikke særlig meget garanti for at det virker i andet end IE5.5 og nyere.

Men prøv dig frem, bed WYSIWYGgen om at rydde op, og gå så koden efter selv...

Sparky

Superbruger
Tilføjet:
05-04-2004 11:11:42
Svar/Indlæg:
366/304
#8 Golive har en funktion der validerer dine sider efter W3C's normer, derudover kan du stille den til at genere kode der enten er html 3,2 eller 4 kompatibelt. Eller netscape/safari/IE kompatibelt, det er vist mere end man kan i en teksteditor 🙂

Det er nok også de færreste der kan lave en safari/netscape/IE kompatibel side ved bare at sidde med en teksteditor, og huske alle de ukompatible koder i hovedet... Det kan ikke lade sig gøre, det er der flere store danske sider, kommercielle som ukommercielle, der er gode eksempler på.

Mange bruger teksteditorer fordi de føler de har mere kontrol over koden, og fordi de føler at WYSIWYG programmerne generer for meget slam. Det kan der godt være noget rigtigt i, men du kan trods alt hurtigere bygge en side op i en WYSIWYG editor end i en teksteditor.

Du sidder vel heller ikke og laver dine psd filer udelukkende i en teksteditor, fordi du føler at photoshop ikke laver ordentlig kode? Naaa teksteditorer hører fortiden til ligesom dinosaurer... 🙂

Racerbil

Superbruger
Tilføjet:
05-04-2004 13:21:53
Svar/Indlæg:
462/53
Ok, jeg var ikke klar over Wysiwyggerne var nået så langt... Det er da bare at snuppe en af dem så.. no doubt...