-> #61
Sorry :r
Vi er et band der kalder sig for "Den røde gummistøvle" (lang historie, som kunne være endt ud i søgsmål), og vi underholder. Vi spiller mest (gammel) rock (Led Zeppelin, Deep Purple, Gasolin osv. osv. - alt det fede), lidt pop, blues osv.
Vi spiller en masse forskellige stilarter. Vi har netop indspillet (fuck det er fedt, at kunne sige såden: "Vi har netop indspillet..." :e), vores første egen sang. Lead'en, skrev en bossanova, hvilket vi tog op her i aftes. Vi begyndte at øve trommer og vokal omkrin klokken ti i aftes, og omkring halv seks var vi færdige med percussion. Vi fik lagt lidt guf på i formiddags... Så nummeret er færdigt nu her.
Vi har indspillet 4 numre ud over det ene dér.
Aya - Spaceship
Kashmir - Mom in love, dad in space
Deep Purple - Smoke on the water
SteppenWolf - Born to be wild
Alle fire er gode numre, men repræsenterer dog ikke 100% vores efterhånden ret brede repetoir. Vi har spillet sammen i ca. 1½ år nu, men er alle fire ret rutinerede musikere.
Vores to guitarister har spille guitar næsten siden de kunne gå, trommeslageren er et naturtalent af Guds nåde og jeg selv halser med på bas.
Jeg har selv spillet guitar, og bas er først noget der er kommet til senere hen, men nu har jeg spillet det skide instrument i 2½ år nu, så jeg er efterhånden ved et vænne mig til min "plads". ;)
Vi spænder og hele spektret, har en god feeling af hinanden, og føler at vi kan tillade os ikke at spille 100% som de oprindelige kunstnere har gjort, da vi mener, at vi selv kan yde de forskellige numre retfærdighed...
Vi gik i studie fordi lejligheden bød sig, og fordi vi gerne vil prøve at lege lidt med det, at spille og få "noget" ud af det. CD'en skal være en demo, som vi vil sælge til folk som gider at lytte, og forhåbentlig er der nogle barejere, diskoteksejere, som mener, at det er den rette musik for en god aften i byen. - Og at vi derigennem kan skabe en større kreds.
Indtil videre har det "kun" været på "lavt" niveau: En kammerats fødselsdag, en arrangement til en klubfest, en aften på et diskotek, en (musik)efterskole og et par andre ting. Vi har endnu "kun" fået penge ud af det ene af de arrangementer, men vi prøver at komme så langt ud som overhovedet muligt...
Vi er ved at blive gode, men størstedelen er ikke "vores" musik, men det show vi leverer. Vi prøver at skabe en stemning, og... ja... underholde.
-> #62
Tag lige sætningen "bart kvindekød" op til overvejelse, og så kan vi snakke om det ;)
(driller bare)