Ja det er så min første OC .. ( nogensinde... 8) ) og jeg tænkte på om det ikke kunne gøres bedre..hvilket jeg regner med det selvfølgelig kan..... Lige nu kører jeg:
men altså næste skridt ville nok være at ændre vcore og så prøve at starte op- også derefter ændre fsb ..
måske ville det værer en ide at skifte køler, når nu du ændre vcore.. for så stiger varmen.. endnu mere står selv i samme situation men kan ikke rigtig finde ud af hvilken slags køling jeg vil have..! ;)
hehe ok... har ikk lige råd til h20 eller kompressor.. det vil sige vi er tilbage ved den sædvanelige ''Bedste luft køler''... Men min Vcore står et skrit højere end normalt... hvilken køling skal der til for at nå de 250fsb?
jo... her! du skal sætte din FSB på 250mhz vi har de samme ram og du skal sætte dine ram på 400 mhz og O/C med 1:1 også sæt din Volt på 1.6 i CPU .... også HUSK det FIX til PCI porten.. så den ikke brænder af :i håber det hjælper ..
Der er da noget galt med din temp!!! (Abit viser 10-12gr mere end andre så det er ikke helt tosset) Hvilken kølepasta bruger du (anbefaler As5) Men vandkøling er nok det bedste alternativ når du snakker oc (det kan gøres for 1000-1500kr)
Du skal ikke hæve vcore´en før du får stabilitetsproblemer ;) Dvs sæt vcore til standard hæv fsb´en lidt ad gangen (hold øje med temp) du burde ikke få problemer med dine ram før end fsb kommer op over 250, så prøv dig lidt frem :e
jeg satte vcore ned til defualt... og tjekkede temp i bios.. der stod osse 40.. under start.. op ligsom der står i mbm5 nu og abit eq... så mine temps ligger altså ca 10 grader under det jeg få afvide..!?!?!