Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2004 01:57:01
Svar/Indlæg:
1268/80
Fulde navn: Powercolor Radeon 9800 pro 128 MB DDR
Jeg leder jeg efter en program til af aflæse temperaturen på mit grafikkort, (hvis det er muligt)
Har prøvet rivatuner, mente der var en der nævnte at han kunne læse temperaturen på sit gfx med det program, ved ikke om det virker med mit kort, ellers har jeg nok bare stirret mig blind i programmet, for jeg faldt ikke over noget temperatur noget.
Kigget på cd der fulgte med grafikkortet, der var ikke noget program.
prøvet at kigge i fanebladene i catalyst 4.3, der var heller ikke noget.
Mit radeon fungerede godt den første måned, og efter en tid frøs mine spil, sort skærm, den aktiveret VPU recovery osv. i opløsning 800x600 og højere.
Desværre havde jeg moddet en del ved grafikkortet i starten, og kan derfor ikke sende det til RMA, igår modded jeg en AMD box køler til at passe på grafikkortet, lavet et par huller i køleren og lavet gevind, så den sidder godt.
Men jeg er bange for at jeg har en af de første Radeon 9800 pro der kom ud, hvor den metal beskyttelses ramme, er højere end selve kernen på mit grafikkort, og derfor er der et gab imellem kernen og køleren. Lige nu kan jeg spille ca. 20 min i BF Vietnam i 1024x768 med fuld skrald, og så efter en 20 min, kommer der grafikfejl, og til sidst slukker kortet (fryser eller sort skærm), og en genstart er nødvendig.
Jeg ville derfor gerne evt. bede om et link til et program der muligvis kunne aflæse temperaturen på grafikprocessoren, før jeg lave yderliger modifikationer på køleren/metal beskyttelses rammen.