En bøvlet CPU+CPU-køler installation !

Bundkort / CPU d.  06. april. 2004, skrevet af Gripen90
Vist: 286 gange.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
06-04-2004 10:36:23
Svar/Indlæg:
15982/637
Så fik jeg afmonteret den XP2400 uden at knække noget 🙂
Min XP2800+ Barton gled let ned i soklen. 8)

Men at installere den ny Vantec Aeroflow CPU-køler var noget bøvl. Det stod ellers den var 70x70mm som min Silent Breeze I så derfor regnede jeg ikke med problemer. Men selvfølgelig passede den lige nøjagtig ikke i den ene ende pga nogle kondesatorer var i vejen. !! Hvad nu ? :x . +Fat i en vinkelsliber og så slibe den ned i den side så den kunne komme på plads !. Den kom så på med meget møje og besvær fordi den dækkede udsynet så jeg ikke kunne se om den havde fat i soklen. Da den endelig fik fat. så gled den fint i hak, og jeg monterede den forholdsvis let. MEN som kom gud-hjælp-mig en del af ledningen til blæseren i klemme ved CPU ! :( = løsne igen og hæve lidt og så ud med ledningen og fast igen. Og så skulle ram og GFX også i igen. :00

Jeg sætter strøm til og korser mig. Bip ! et bip ! JAAAH, PC'en booter fint op og XP2800+ er genkendt. Ingen knækket CPU core -hurra. :e
Jeg kører 5x 3Dmark01 test i træk efterfulgt af 1x 3Dmark03 for at teste at alt er stabilt og at temperaturen også er fin.
Min idle temp var ca35-36*c og max load (efter 3Dmark tests'ne) var 39*c 8). Og de fine temperaturer kan man jo ikke klage over trods min modificering af køleren.
Så nu håber jeg alt er ok.
:D

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2004 10:47:14
Svar/Indlæg:
1604/60
Godt du kunne bruge den selvom det var noget besværligt :)