problemer med en duron1100

Diverse d.  06. april. 2004, skrevet af System
Vist: 127 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
06-04-2004 14:40:18
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg er ved at samle nogle af alle de dele jeg har liggende rundt omkring, for at sælge som et samlet system(eller give det til min lillebror) tror jeg. Har samlet en duron 1100 I et kabinet nu med en seasonic 300w psu, 256 mb sdram mm.. Den virker bare ikke ordentligt :/ Den crasher hver gang jeg forsøger at installere windows 2000 (låser op med indholdet stadig på skærmen på forskellige tidspukter). Hvad kan det skyldes? (ikke cpu'ens køling, den er ca. 30 grader i bios(bruger den ikke 100% cpu når den står i bios?)) Det underlige er at systemet virkede godt nok da det sad i et andet kabinet (det var bare aaaaaalt for stort). Har kigget efter evt. kortslutninger/løse forbindelser. MB er et gammelt matsonic (UDEN indbygget LAN/grafik og med en totaaaalt skod lyd chip). Har prøvet både med geforce 1 ddr 32mb og et geforce 4 ti4200 128mb.
PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
06-04-2004 15:52:13
Svar/Indlæg:
602/17
Jeg tror jeg har haft et problem ala det du har der. Det var med WinXP Pro og et GF4 Ti4600. Under installeringen forsvandt skærmbilledet eller så yderst skummelt ud. Jeg mener jeg måtte opdatere min BIOS inden problemet forsvandt.

Prøv enten at finde et gammelt PCI GFX og smid det i eller se efter hvilken BIOS version du kører med. Hvis ikke det er den nyeste så smut ind forbi Matsonics hjemmeside og kig efter den nyeste.

Det kunne muligvis også være RAM'ene der er defekte. Prøv med nogle andre i første omgang inden du bevæger dig ud i flash af BIOS.