At logge på internettet

Diverse d.  07. april. 2004, skrevet af Kendazh
Vist: 419 gange.

Kendazh
 
Superbruger
Tilføjet:
07-04-2004 15:26:34
Svar/Indlæg:
41/16
Nu har jeg jo langt om længe fået bredbpnd installeret her hjemmme, og det virker også fint, men jeg har alligevel et lille problem.
Når jeg starter computeren, så logges der ikke automatisk på nettet, jeg skal oplyse brugernavn og password, men det er ikke noget problem. Problemet er når jeg vil have min lillebrors computer på nettet samtidig, den kan ikke komme på fordi jeg allerede selv er logget på. Burde jeg ikke kunne logge 2 computere på på en gang?
Er det virkeligt nødvendig at oplyse brugernavn og password hver gang jeg starter op? Da jeg installerede bredbånd hos mi nabo blev der aldrig spurgt efter dette, den logger automatisk på når der startes op...
Jeg håber i forstår når jeg mener...

RiTuaL_ShaDoW
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2004 15:28:27
Svar/Indlæg:
128/43
Hvad for noget bredbånd har du fået?? Med eller uden router? Har du fået en fast ip eller 2 dynamiske??



#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2004 15:33:00
Svar/Indlæg:
1581/5
Hvis der er tale om windows 9x maskiner kan det være nødvendigt at installere/ændre netværks logon metode til microsoft netværk for at den kan gemme brugernavn og password.
Der skulle gerne være en kasse hvor man kan sætte flueben i med gem brugernavn/password og ring automatisk op.



Kendazh
 
Superbruger
Tilføjet:
07-04-2004 15:42:31
Svar/Indlæg:
41/16
#1 Det er TDC bredbånd uden router, ommring min Ip, så har jeg ngen forstand på det.

#2 Jeg ved ikke om det er det du spørger om, men jeg har windows xp. Jeg har fundet ud af at gemme brugernavn og password, men jeg skal stadige selv "sige" til computeren, at den skal logge på. Altså åbne for internet explorer, så logger den selv på, men jeg vil jo gerne have den til at gå på så snart jeg starter computeren, mht messenger.



Kendazh
 
Superbruger
Tilføjet:
07-04-2004 16:54:11
Svar/Indlæg:
41/16
#3 Jeg fatter jo ikke engang selv hvad jeg har skrevet...
#1 Jeg har ikke forstand på noget omkring min IP.



Twilight
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2004 17:11:42
Svar/Indlæg:
597/39
#5 Hvad skulle der være galt i TDC bredbånd uden router. Det virker fremragde her.

Du kan da nemt lave netværk, bare et spørgsmål om de rigtige protokoller.

Kører over en alm. 10/100 hub her på 2 pc'ere og ingen probs. Det er bare at knalde pc'eren i hubben så kører det.
Har dog kun 2 dynamiske IP adresser så max 2 pc'ere ad gangen.



Twilight
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2004 17:27:36
Svar/Indlæg:
597/39
#7 Er en software firewall så meget ringere end en router firewall?

De færreste folk har sjældent mere end 2 pc'ere alligevel.

Det er ikke det store problem at installere IPX protokollen, sandsynligt nemmere end at sætte en router op.




vanovich
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2004 19:48:57
Svar/Indlæg:
3972/242
for at logge på med dem begge skal du ændre en af comp instillinger fx en 198.168.1 og den anden 198.168.2 håber du forstå hvad jeg mener,måske er der ændre forklar hvad jeg mener min dansk er ikke så godt.havde som problem på mit intil jeg skifted en af dem



Kendazh
 
Superbruger
Tilføjet:
10-04-2004 20:10:42
Svar/Indlæg:
41/16
Jeg takker jer mange gange...
Jeg vil skaffe mig en router straks jeg har råd, og så tror jeg også lige at jeg vil få lavet min forbindelse om til en DHCP...
Endnu engang tak...



Kendazh
 
Superbruger
Tilføjet:
08-06-2004 18:39:15
Svar/Indlæg:
41/16
Elendige TDC...
For omkring halvanden måned siden ringede jeg ind til TDC for at få lavet min forbindelse om til DHCP, og det lovede de da også at de ville gøre. Intet skete dog, så i dag prøvede jeg igen, men fik at vide at det ikke ville kunne lade sig gøre forløbigt. Problemet er at vi ikke har TDC-fastnet...
Lige nu er jeg meget irriteret på TDC...



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2004 23:44:56
Svar/Indlæg:
6052/189
men du burde stadig kunne køre med routere??

og hvis du kører gennem routeren, så ville det da være fjollet at køre DHCP samtidig??


så køb du bare den router, og sæt den om med PPPoE...

så fungerer det ligesom DHCP bare med en NAT-enhed iblandt.. NAT = lan ip når du kigger ud, og inet-ip når folk kigger på dig ( sådn ikke at for teknisk forklaret )...