Mig og DaTaN sad og diskuterede overclockingog så ville vi til at se hvor højt vi kunne få min spand op.... Vi fik den da op på 2.405ghz ved at hæve multiplieren med 0.5 og hæve FSB'en til 185mhz og så lege lidt med Vcoren... Nu er problemet så at programmer nu har meget let ved at udføre "ulovlige handlinger" hvorefter de selvf. skal lukkes... Og tit bliver de også (efter et stykke tid) efterfulgt af en blue screen of death...
Jeg forstår det sådan, at du har fundet det din cpu kan på toppen, og du vil gerne beholde den på 2.4GHz. Det ville også være rart :D men hvis du vil ha en stabil computer, så blir du nød til at holde lidt igen på de MHz.
#1 Jeg har prøvet at smide min Vcore helt op (8.5v) og der kører den stadig ustabilt. Så nu har jeg sat min vcore lidt ned og smidt min fsb ned på 177mhz og det ligner at det kører stabilt... Så nu får vi at se :) #2 Damn right jeg vil :p... Men man skal jo også huske at være realistisk :)
Men har i nogle idéer til hvordan jeg kan få mit system til at yde mere uden at det kommer til at koste for meget? For så vil jeg meget gerne høre dem :)
#3 Forklar mig lige din idle/load temp ;) !! Med 8,5 vcore, så skulle der nok være en stor sandsynlighed for at den brænder af hurtigt.
Du kunne jo sænke din multi til 10 og sætte fsb til 200. Jeg ved ikke lige helt hvor høj en multi du havde ved en fsb på 185. Så kan du jo bare hæve multi ligeså stille.