Møg SATA diske!

Diverse d.  10. april. 2004, skrevet af Sparky
Vist: 339 gange.

Sparky

Superbruger
Tilføjet:
10-04-2004 16:03:12
Svar/Indlæg:
366/304
Hej, jeg har tidligere haft en lille tråd omkring et mindre raid problem: http://www.overclocking.dk/for... Jeg fik dog problemet løst ved at køre på en anden controller... Troede jeg! Det viser sig nemlig nu at min western digital kører i et underligt tempo som især gør sig bemærket ved større filoverførelser. Først brager disken afsted med 40-50 mb/s lige pludselig er det som om forbindelsen ryger og så smutter hastigheden ned på sølle 4-10 kb/s?! Nå jeg tænkte at det var et driverproblem og ville til at flytte mine raptors over på min onchip controller mens jeg prøvede at finde ud af om der evt. var et driverprobelm mellem min 160 gb disk og mine sata controlleren.

Da jeg så flyttede diskene opdagede jeg at kablet til min western digital 160 gb disk hang lidt med mulen. Selve det plastikstik der sidder på selve sata disken var røget af? Og sad nu inde i selve sata disk kablet... Nu skal det siges at jeg ikke rykker specielt hårdt når jeg tager kablerne ud af mine diske. Er der nogen af jer der har været ude for noget lignende? og kunne i få jeres data igen? Hvad med rma sager på sata diske? er det her et hyppigt fænomen?

Jeg har et billede af selve stikket på disken:

De små "støvfnug" der sidder på selve kobberstikket, er støv og rester af lim, jeg prøvede at redde alle mine data på disken ved at sætte stikket på igen, dog uden held ☹ Det håber jeg dog ikke skal forhindre mig i at få en ny disk? Jeg ville jo bare have mine data igen? Når jeg sender den ind til shg.dk forsvinder de alligevel 🙂

McAnus

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2004 16:11:10
Svar/Indlæg:
807/31
Du skal ik regne med at kunne fA noget ud af en RMA sag, nAr du nu har limet pA dit HW! jeg regner kraftigt med at reklamationen frafalder ved enhver for for indgraeb pA hardwaren! :l

Sparky

Superbruger
Tilføjet:
10-04-2004 16:14:21
Svar/Indlæg:
366/304
#1 hmmm, har lige fikset det, nu kan man ikke se det længere, vidunderligt hvad en dunk sprit kan gøre 🙂

Sparky

Superbruger
Tilføjet:
10-04-2004 16:22:16
Svar/Indlæg:
366/304
Fatter ikke hvorfor producenterne ikke begynder at sende secureconnect kabler med til deres diske når de godt ved de ikke kan holde til noget...

http://www.wdc.com/en/products...

Sparky

Superbruger
Tilføjet:
10-04-2004 17:25:47
Svar/Indlæg:
366/304
#4??

#alle, har fået den til at virke nu 🙂 Ihvertfald kan jeg nu tage backup af alle de filer der ligger på den, med hjælp fra min 3. hånd (kæresten) og et sata kabel der måtte lade livet. På tirsdag ryger den ind til shg.dk til en RMA, hvis de så ikke vil gøre noget ved den pga. der er lidt lim på så har jeg tænkt mig at investere i et secureconnect kabel, da det sagtens kan sidde på disken uden den lille plastik dims der er knækket af... Så endte det hele lykkeligt i sidste ende, mend et er stadigvæk nogen sissy stik der sidder på sata diskene.

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2004 17:32:44
Svar/Indlæg:
2540/228
" med hjælp fra min 3. hånd (kæresten) og et sata kabel der måtte lade livet"

jeg blir sgu bange nu!, hvad har du dog gjort ved hende! ?:(

:e :e :e

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2004 17:39:07
Svar/Indlæg:
839/19
Jeg kan huske fra noget tid siden hvor der var en som havde en disk hvor der var noget af connectoren som var gået i stykker. Det var en PATA disk og det lignede et eller andet hvor det var selvforskyldt. Så vidt jeg husker var det ikke muligt at sende den RMA da det ikke var en produktions fejl. Når det ikke er en produktions fejl så er det jo heller ikke producentens ansvar.
Men prøv du kan kun få disken sendt tilbage i samme tilstans som du sendte den af sted i :)

/Kingu

Sparky

Superbruger
Tilføjet:
10-04-2004 17:58:04
Svar/Indlæg:
366/304
#6, hehe, du skulle bare vide hvad hun brugte den anden hånd til 🙂