Overclocker
Tilføjet:
12-04-2004 00:17:40
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg skal til at have mig et vandkølingssystem, indtilvidre skal det kun køle cpu'en. Jeg havde så tænkt mig at lave et peltier kølet reservor ved hjælp af et 80W Peltier der alligevel ligger og flydder...
Jeg vil lave et reservoir i plexiglas, og lime det sammen med noget stærkt silikone som jeg "låner" af min far. Jeg vil så lave et lille hul i siden af reservoiret, hvor peltet ligepræcis kan sidde med den kolde side inde i reservoiret og den varme uden for, på begge sider af peltet skal der sidde en heatsink, for at fordele varme og kulde, den på den varme side for en blæser på for at opnå tilstrækkelig køling. Meningen er så at peltet skal køle vandet ned igennem HS'en. Håber i har forstået hvad det er jeg vil :) bare skriv hvis i har spørgesmål... så prøver jeg at svare.
Jeg ved godt det sikkert ikke kommer til at hjælpe mere end et par grader, men det er da også en sjat :) Jeg vil meget gerne høre jeres mening om projektet, er der ting der kan laves smarterere?, er det hele bare en lorte ide? eller bliver det det nye hit inden for system køling? ;) Vil også meget gerne høre hvis der er nogen der har prøvet det før og har nogle erfaringer med det som de vil dele ud af :)