valg af fladskærm

Diverse d.  12. april. 2004, skrevet af System
Vist: 1535 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
12-04-2004 12:37:13
Svar/Indlæg:
0/11005
jeg skal har mig en ny skærm, den skal bruges til at spille på. jeg har set på føldene. eller er der noget andet som jeg skal vældie.
Viewsonic VP171B
Xerox 19" TFT XL795D


mit grafikkort er et ASUS Radeon 9800 XT/TVD
stegger
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2004 16:04:31
Svar/Indlæg:
206/36
jeg har lige købt en sony sdm hx73/b... super skærm.... kører far cry demo og alt andet uden problemer(ingen ghosting, hak osv)... kender et par stykker som har samme skærm og de befinder sig tit på boomtown.dk(CS osv..) og de har heller ikke noget negativt at sige...
xbitlabs har også testen den og kom frem til at den er en super skærm, bortset fra prisen... men den er efterhånden kommet ned i omkring 4500 så det er ikke så galt.....
jeg skriver pt meget og altså sidder mange timer foran den, men den er super... intet mindre....
skriv bare hvis du vil vide mere....



CFE
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2004 18:42:29
Svar/Indlæg:
64/4
spørgmålet er om du vil ha en 17'' eller 19''.. eller hvad med en 18'' skærm?

fordi der er forskel på de paneler skærmene benytter i hver størrelse jeg vil sige pt. har en 17'' bedre billedkvalitet og responstid end en 19'' generelt set, men det kan jo hurtigt opvejes af blæreværdien i en større skærm ;)

jeg kender ikke til xerox skræmen, men viewsonic modellen benytter et TN panel, hvilket ikke skulle være det optimale til spil, der er S-ips at foretrække (benyttes bl.a af LG's flatron skærme)



joergensen
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2004 22:40:00
Svar/Indlæg:
121/20
hvordan er sony sdm hx73/b til TV/DVD og har der været pixel-fejl?

- er også fristen af den skærm :)



stegger
 
Superbruger
Tilføjet:
13-04-2004 14:42:29
Svar/Indlæg:
206/36
jeg har set dvd på skærmen og lavet en del videoredigering... på 13-skalaen får den mindst 11... har intet at pege på.... og som sagt Generals, batlefield, age of mythology og far cry klare den i 1268*1024 32-bit uden ghosting, hak osv..... og ja jeg har INGEN pixl-fejl🙂 sony'en har lydudtag på siden af skærmen og tre signal indgange så du kan nemt koble andre computere til(så som bærbar) uden din alm pc skal kobles fra.... der udover har den 4 indstilling en til spil, pc, movie auto.... det har jeg megen glæde af for jeg behøver ikke høj contrast til word, sufing osv... men ved film og spil skal den gerne have lidt mere gas.... og ved de indstillinger er det jo nemt at skifte.....
skriv endelig hvis du lige vide noget mere specifikt.....



CFE
 
Superbruger
Tilføjet:
13-04-2004 17:08:20
Svar/Indlæg:
64/4
#4 i mange tilfælde forholder det sig faktisk sådan, men det er klart der er undtagelser og i de fleste tilfælde er forskellen slet ikke mærkbar

og til #5 kan jeg kun sige at den skærm ser fandens godt ud :) ...
og efter hvad jeg har læst skulle den ha en rigtig god billedkvalitet, men de 16 ms som sony oplyser skærmen skulle ha... er ikke rigtigt i praksis ligger den omkring de 25 ms, hvilket måske kan være fordi den har et TN panel....
men jeg ville sq* også være ligeglad med det design! :e :e



stegger
 
Superbruger
Tilføjet:
13-04-2004 19:00:11
Svar/Indlæg:
206/36
reelt er det svært at måle responstiden.... xbitlabs har målt sony'en til de 25ms du nævner, men så sent som i går kørte jeg nogle testprogrammer....(med hurtige firkanter osv)... ingen af programmerne kunne knække skærmen og få den til at ghoste eller lave uskarpe kanter....et af programmerne kunne enddamåle responstid og den viste 16,5-16,7 ms i 1268*1024... men ved ikke om man kan stole på det en eller det andet... og om TN eller S-IPS osv er bedst er der også meget delte meninger om....
men uanset hvad jeg udsætter skærmen for så vise den det knivskarpt uden slinger i valsen... far cry er nok bedste eksempel på krævende 3d grafik... og jeg har fx5900xt, amd64 3000+, of 2 sata diske i raid 0... så skærmen burde være flaskehalsen mht at vise tung grafik......
men ja den pynter da lidt... især når der er sony ES anlæg og 28" sony triniton Tv i samme rum🙂 (lidt blær skal der da være plads til...)



CFE
 
Superbruger
Tilføjet:
13-04-2004 22:26:10
Svar/Indlæg:
64/4
... jeg er enig, og mener at man bør, hvis man kan komme til det, gå hen og se den skærm man overvejer at købe med sine egne øjne.. det allerbedste er hvis man samtidig kan sammenligne med et par andre skærme, fordi der er nok ikke så meget at se i forskel på de enkelte mærker..



stegger
 
Superbruger
Tilføjet:
14-04-2004 22:48:24
Svar/Indlæg:
206/36
klart #8 at se med øjne og hænder er det bedste.... og undlad at kigge for meget på specs.... f.eks jeg kører 9/10 tilfælde kun i pc-mode på min tft... hvilket vil svare til 50% lysstyrke og contrast.... så ser man strengt på på kunne jeg have sparet mange penge.. men ud fra billed kvali osv.. ja så måtte jeg have lige den sony🙂

et råd er at kig i større kæde, de er efter min erfaring mere villig til at lade dig se/føle skærmen end små butikker som håber på ekstra salg bare fordi de er 100 kr billigere... og ja hvad er 100 når skærme koster ca 4500?? jeg betaler geren 100 ekstra for at vide skærme er pixl-feljs-fri og at det er lige den skærme jeg vil have.... jeg prøvede flere billige butikker, men INGEN ville lade mig se skærmen.. bedste var en udstillings model, men den som man skulle have med hjem var emballeret, og når den brydes har man købt den.. og kan så reklamere hvis ikke den leve op til forventning.... men flere producenter acceptere jo pixl-fejl☹ bedste eksempel jeg kan komme med er el-giganten på fisketorvet.... de vil gerne bytte en tft til 4500 hvis den har pixl-fejl... de kan godt se at man ikke kan købe så dyrt produkt uden at man er garanteret fuld funktion.... og ja, den garanti vil jeg gerne give lidt for......



joergensen
 
Superbruger
Tilføjet:
16-04-2004 18:19:50
Svar/Indlæg:
121/20
http://www.m-e.dk/shop/

tilbyder garanti mod pixelfejl...



#10
CFE
 
Superbruger
Tilføjet:
17-04-2004 15:47:16
Svar/Indlæg:
64/4
#11
den ser fantastisk god ud, imponerende kontrast... så imponerende at jeg måske ville tro de ikke havde helt rent mel i posen .. men det kan jo godt være det ikke er tilfældet :o



Life
 
Overclocker
Tilføjet:
20-04-2004 11:13:37
Svar/Indlæg:
5/3
Jeg mener nu du skal finde en Samsung, da samsung har lavet verdens bedste fladskærme.



be@vis
 
Superbruger
Tilføjet:
20-04-2004 21:16:57
Svar/Indlæg:
481/150
#15, konkluderet hvor?



stegger
 
Superbruger
Tilføjet:
21-04-2004 20:27:58
Svar/Indlæg:
206/36
#15??? lyder godt men holder det? samsung acceptere helt op til 7 pixlfejl på flere af deres modeller... det tyder ikke på at være verdens bedste, men gør det muligt at slipper for en masse reklamation og derved holde lav pris vs ydelse....