Jeg kunne godt tænke mig et lille vandkølingssytem engang, så jeg vil kigge lidt og se om jeg kan få det billigt, men hvad skal man bruge til et komplet vandkølingssystem til køling af cpu og gfx ?
#2 En smule mere, der indgår som oftest, som minimum, 1 blæser og 1 pumpe i et vandsystem, pumpen æder nok lidt mere end 1 blæser, men det er for intet at regne mod hvad PC'en og skærmen trækker til sammen.
Det er ganske sandt det du har læst - man kan godt have et passivt kølet system uden radiator. Kræver dog meget størrere vandmængder end der kan være i det reservoir du har valgt. Typisk vil en gulvspand være et stort nok reservoir til køling af maskinen. I spanden kan man jo supplere vandet med køleelementer.
nej for gud skyld ik du skal bruge demraliseret vand. Kays bare fordi man ik er gammel kan man godt smale computer jeg har da selv sat vand i min pc og os sat det i et par venners comp så der er ik noget at komme efter :p
Jeg mener dog at dette vandkøling er lidt dyrt, og jeg synes at der bliver rod i kabinettet når der skal være " reservoir, pumpe, radiator," og diverse andre ting, så jeg skal lige overveje det
#12 Jeg har købt en plastisk kasse i et byggemarked på30 liter med låg, det er så fyldt cirka halvt op og det køler helt fint.. Jeg kører bare med normalt vand og alge dræber og det er skam også fint nok..
#16 hehe ja det er lidt voldsomt, og faktisk er det kun til mit grafikkort :p Men det er en meget billig løsning.. kasse 100kr slanger 50kr og kølehoved 250 ( J20)
well.. jeg tror min løsning er den billigste :D et lukket system.. du tager ud til den nærmeste hugger og finder dig en god radiator/væskekøler fra en bils kølerelæ.. alle biler har et.. find et af kobber.. ikke alu.. det får du gerne for ca. 200kr - så skal du have en pumpe, jeg bruger selv eheim 1046 - har også en 48 - men den larmer mere (ikke noget man kan høre men mere) og det er ikke nødvendigt. Så skal du bruge nogen blæsere til at køle den her væskekøler (se evt billeder på www.zlog.dk under casemod og se hvordan mit sidder sammen)
mit system køler cpu og gfx.. her er liste over hvad jeg har i: 1 x væskekøler i toppen 4 x 80mm blæsere (kører ca. 3V) 4 x blæsergitter 10mm klar silikone slange - ca 1.5-2m i mit system 1 x dangerden maze 4 kølehovede til CPU 1 x dangerden kobberkøleklods til gfx 1 x y-stykke (til at få luften ud af det lukkede system)
er meget simpelt at få ordnet det hele. At få al luften ud af systemet kræver lige lidt tålmodighed / snilde, men det er klart det værd :D