jeg har fornylig fået en ny harddisk i.. mit problem er feks hvis jeg sætter en cd i og genstarter så hænger den ved boot af win2k (og nej det er ikke pga at den vil boote!) når jeg i windows sætter en cd i går der oseaner af tid før den kan læse den! en tom cd tager også længe og nero vil næsten ikke starte, den laver fejl :( hvis jeg endelig kommer ind og vil brænde en fil fra feks min nye harddisk så kommer den med skærmen og siger at jeg bør ikke fjerne en disk uden at slukke først (eller noget)
så kan jeg ikke se min harddisk ...
jeg vil formatere i morgen men ville lige høre om der var en vej ud!
har kørt virus scan og adaware!! checket min msconfig osv...
Tror ikke du behøver at formatere noget somhelst for at løse problemet. Det lyder som om harddisken og cd drevet står og "kæmper" om at få lov til at være master.
Hvordan har du smidt dem i? På samme kabel? Og hvordan står dine jumpers på drevene?
okey nu har jeg løst mit problem! :) det var ikke noget med jumperne !! jeg gjorde 2 ting, hvilken som hjalp mig ved jeg ikke: *monterede et andet ide kabel *fjernede kablet fra den 150mm blæser, måske det var strømen i blæseren som lavede lor...t
#8 er inde på noget af det rigtige, nogle drev er lidt følsomme overfor hvor på kablet de sidder, og hvis man har f.eks. et optiskt drev hvor jumper er sat som master, så skal det da sidde på masterstikket på kablet, dvs. i midten.